Unidrain og vådrumsmembran

Hej

Er der nogen der kan hjælpe en ret uvidende med et alvorligt problem?

Jeg har fået lavet nyt badeværelse på 1. sal. Da unidrainet stopper til, flyder der vand gennem loftet. VVS har væeret os stoppe afløbsrenden med en bold, så der ikke var vand i skålen, og så løber der vand gennem loftet igen. Det er altså ikke et VVS problem.

Jeg har haft fat i mureren. Hans første forslag var at skifte hårde væg-gulv fuger med silikone. Det ville jeg ikke gå med til fordi jeg mener der må være et problem med vådrumsmembranen siden der kommer vand ned. Nyest forslag er at lime rammen (C) på billedet på unidrainet med en eller anden superlim. Mit spørgsmål er nu om det er en langtidsholdbar løsning?

Jeg tænker løsningen sikkert godt kan stoppe vandet nu, men når limen engang er tæret, så har jeg vand i loftet igen, fordi der må vær et hul i membranen. Har jeg ikke ret i det? Er de ikke nødt til at tage fliserne op og lægge en ny membran for at det er langtidsholdtbart?

Mureren har sagt at der sikkert godt kan være hul i membranen, men at det kommer der i gamle huse med træ. Men han har jo lagt et betondæk med gulvvarem ovenpå sådan nogle stålplader. En membran burde da kunne holde??

 

 

Hej Er der nogen der kan hjælpe en ret uvidende... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis man skal skifte fliser bliver vådrumsmembranen beskadiget, og man laver ikke en reparation på denne ved ovegangen til en forsænket bruseniche (et svagt punkt) så mit udgangspunkt er, at det er hele gulvet + den nederste vægflise der hører med under udbedringen.

Der er jo også den mulighed at vådrumsmembranen er så dårligt udført (1 mm tykkelse, armeringsbånd, manglende priming m.m.) at den står til udskiftning over hele badeværelset og så skal fliserne jo ned i de berørte områder.

Det skal siges, at jeg sjældent har set en korrekt udført vådrumsmembran.

Er helt enige med begge, jeg ville ikke løbe an på kun at lave gulvet ved afløbet, han har sikkert sprunget over flere steder, som min. er det desværre hele gulvet og nederste flise, men jeg ville forlange billeder eller anden dokumentation på at resten også er udført korrekt, som overgangen og hjørner ved væggene i bruseområdet, samt korrekt anvendt manchetter omkring gennemføringen ved blandingsbatteriet.

Desværre ser vi også ret tit at både overgang mellem gulv og væg, væg-væg og gennemføringen til blandingsbatteri er dårligt udført, og det koster et nyt badeværelse hver gang, pga. omfanget af skaderne efter et par år, problemet er jo netop at der er vådrumssikring i badeværelset, og er denne ikke helt tæt, så kommer vand nemt igennem hullerne i vådrumssikringen, men tørrer meget svært op igen, pga. vådrumssikringen, så er en meget farlig kombination når det IKKE er udført korrekt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis