Loftlem vil ikke åbne

Hej

Jeg har sådan en almindelig billig loftlem med fuldeudtrappe. Den åbnes ved at man sætter en krog ind i et øje og så trækker, hvorved låsepalen skulle trækkes tilbage så lemmen kan åbnes.
Mit problem er så at nu vil lågen ikke længere åbne når jeg trækker i øjet (øjet giver sig, men der sker ikke noget). Jeg har prøvet at trække med så stor kraft som jeg nu tør uden at frygte at lande på røven hvis øjet giver sig.
Er der nogen herinde som har været ude for noget lignende eller som på anden måde ved om der er en anden løsning end at skære et hul i lågen så jeg kan stikke overkroppen op og se hvad der er galt og evt. løse problemet så jeg kan få åbnet lågen og efterfølgende pille lortet ned og sætte en ny lem op? Kan jeg evt. skrue øjet af og stikke en stor dorn eller lign. op i hullet og slå skruerne ud af lemmen så låsen falder af eller kan jeg lige så godt opgive den strategi på forhånd? Eller kan der evt. være en anden årsag til at lågen ikke vil åbne? Kan de fjederpåvirkede hængsler evt. gå i baglås og gøre så lågen ikke vil åbne eller måske noget helt tredje?

Jeg har lige sat nyt loft op ude i bryggerset og jeg vil ikke til at pille noget af det ned igen for at kunne komme til fra siden/enden af lågen.

På forhånd tak :-)


Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan bore ud i låsekassen ud og købe en ny bagefter. Altså skrue øjet ud og bore løs.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du tror ikke at det er det nye loft, der sidder i spænd mod lågen? ?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Der findes forskellig typer loftslemme og låsemekanismer..
Så åske en ret god ide hvis du supplerer med billeder og gerne navn og alder på din lofts lem..
Jeg her selv to forskellige fra Dolle.
Den ene er en type hvor det blot er en fjederstålsklemme der holder loftslemmen på plads.
Den anden er der en ring man skal trække ned i der så åbner en pal der ellers holder loftslemmen fast..

Den første type skal bare have et træk.. hvorimod den anden skal udløses...
Så noget forskelligt hvordan man kan komme omkring disse.... Og de er ret jævnaldrende....

MVH Njord

MVH Njord

Så er der billede af øjet, men det viser jo ikke så meget udover det jeg allerede har skrevet - nemlig at øjet kan skrues af.
Den anden type lås med øje jeg kender til er den type som er vist i linket og der kan man jo ikke skrue øjet af ...
http://www.carl-ras.dk/gfx/imager/catalog/40428010.jpg?s=product_node

Jeg har ingen anelse om hvad modellen hedder og heller ikke en præcis alder, men 7-8 år vil jeg tro.


Og nej, det er heller ikke det nye loft der presser på lemmen. Der er et par milimeter luft hele vejen rundt mellem ramme og loft - netop for at undgå at noget kom til at sidde i spænd.


Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Annonce

Det ligner min type lås.

Selve låsehuset er sort plast og låsepalen er hvd plast... Min er også lidt træg så den får vist lidt WD40 inden dagen er omme...

Umidddelbart kkan jeg ikke se andre læsninger end at du trækker hårdt i ringen og håber det giver sig... og hvis ikke må du nok indstille dig på at save dig ind...... Og skifte pladen og måske hele loftsstigen.....

 


MVH Njord
Jeg holder med christiannielsen.

Skru øsknen ud, og rumster rundt i hullet med et bor.
Så falder hele skidtet fra hinanden.
Det er jo bare sådan noget plastikhejs!
Aller først ville jeg trække i den som man skal, samtidig med at den før nogle "kanthåndsslag" nedefra. Hvis den er træg kan rystelser nogen gange få den pal på gled.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Aller først ville jeg trække i den som man skal, samtidig med at den før nogle "kanthåndsslag" nedefra. Hvis den er træg kan rystelser nogen gange få den pal på gled.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvordan fik du åbnet loftlemmen? Jeg sidder med samme problem nu!

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis