Loftlem vil ikke åbne

Hej

Jeg har sådan en almindelig billig loftlem med fuldeudtrappe. Den åbnes ved at man sætter en krog ind i et øje og så trækker, hvorved låsepalen skulle trækkes tilbage så lemmen kan åbnes.
Mit problem er så at nu vil lågen ikke længere åbne når jeg trækker i øjet (øjet giver sig, men der sker ikke noget). Jeg har prøvet at trække med så stor kraft som jeg nu tør uden at frygte at lande på røven hvis øjet giver sig.
Er der nogen herinde som har været ude for noget lignende eller som på anden måde ved om der er en anden løsning end at skære et hul i lågen så jeg kan stikke overkroppen op og se hvad der er galt og evt. løse problemet så jeg kan få åbnet lågen og efterfølgende pille lortet ned og sætte en ny lem op? Kan jeg evt. skrue øjet af og stikke en stor dorn eller lign. op i hullet og slå skruerne ud af lemmen så låsen falder af eller kan jeg lige så godt opgive den strategi på forhånd? Eller kan der evt. være en anden årsag til at lågen ikke vil åbne? Kan de fjederpåvirkede hængsler evt. gå i baglås og gøre så lågen ikke vil åbne eller måske noget helt tredje?

Jeg har lige sat nyt loft op ude i bryggerset og jeg vil ikke til at pille noget af det ned igen for at kunne komme til fra siden/enden af lågen.

På forhånd tak :-)


Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Hej Jeg har sådan en almindelig billig loftlem... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Måske det kunne hjælpe at løfte op i loftlemmen samtidig med at du trækker i ringen. Hjælper det ikke, så nogle ordentlige dask opad på loftlemmen samtidig med at du trækker i ringen. Det skulle give aflastning på låsetappen, så den forhåbentlig kan slippe sit greb.


Søren O
Søren O skrev den 01-12-2018 10:04:22

Måske det kunne hjælpe at løfte op i loftlemmen samtidig med at du trækker i ringen. Hjælper det ikke, så nogle ordentlige dask opad på loftlemmen samtidig med at du trækker i ringen. Det skulle give aflastning på låsetappen, så den forhåbentlig kan slippe sit greb.

 Jeg må prøve, at få hjælp til det og en højere stige. Tak for hjælpen👍🏼

uldal læs: Colsen 01-12-2018 09:56

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis