Hjælp til byg skur/ anex

Hej Alle,
Jeg har planer om at bygge et skur/ Kontor/ annex i min have, og tænkte på om nogen kunne give mig nogle detaljerede retningslinjer for opførelse af en træbygning med et betongulv. Det skal vær ca. 6 x 4 meter og i samme stil som billederne nedenfor.


Min plan i øjeblikket er som følger:

Fundament:
1. Grave et hul ca. 0,5 meter dyb
2. Byg en ydre væg med fundament blokke
3. Installer 300mm af sondolite isolering og elektrisk / vand installation ind for fundament.
4. Installer dampspær på isolering
5. Installer rionet
6. støb 100mm betongulv

Spørgsmål:
- Jeg formoder jeg er også nødt til at installere nogle gevindjern til fundament til fastsætte væggene?
- Jeg vil gerne have den bedst mulige isolering. Findes der en bedre gulvkonstruktion, der ville give en bedre isolering

Væg Konstruktion:

1. Væg/Træramme (Wall Studs) 48x98cm
2. 60cm mellem studs
3. Vindue og dør overligger 98 x 98cm limtræ
4. Ydre træramme dækket af konstructionsplader
5. konstructionsplader dækket af vindpap
6. Aftandsliste
7. Træbekladning af en eller anden form
8. 100mm Rockwool isolering i væg
9. Fugt membran
10. Gipsplader

Spørgsmål:
- Skal bunden af træ væg / ramme ("Wall Plate", der er i kontakt med betonen beskyttes med nogle fugt beskyttelse (EG: fugt membran, bygge pap???)

Tag Konstruktion:
Taget vil være en skrå tag dækket med tag pap.

- Spær 48 x 98cm træ
- Under tag af konstructionsplader

- Tag pap


Spørgsmål:
- Hvilken vinkel skal taget har?


Loft:
1. Gipsplader loft
2. 200/300mm rockwool isolering i lofts rum

Spørgsmål:
Ingen

Gulv Konstruktion:
1. Fugt membran mellem beton og Gulvbjælkerne
2. Gulvbjælkerne 48 x 98cm træ
3. Gulvisolering 100mm Rockwool
4. Spånplade
5. Laminategulv

Spørgsmål:
Ingen

Jeg vil virkelig gerne høre dine anbefalinger og ideer med hensyn til dette projekt.

 

 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu vil jeg ikke gå det hele igennem, men du kan starte med at støbe sokkel ned i 90 cm dybde, og op til 65 cm under "færdig gulv". Så kan du grave ud og derefter mure op til "færdig gulv" med leca sandwich blokke. De er vist 20 cm høje derfor 60 + plads til 3 x fuger
Når du starter med at lave sokkel sparer du fundablokke, og med sandwich blokke får du den bedste isolering.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det kan helt sikkert blive meget hyggeligt, sådan et anneks.

Dog tror jeg ikke jeg ville lave betongulv og fuldt fundament på sådan et lille "skur".
Punktfundamenter hvor du laver det ene som en lille brønd hvorigennem el, vand og kloak kan føres.

Og hvorfor den voldsomme isolering af gulv (i alt 400mm) ? Specielt når du kun vil have 100mm i væggene.
Jeg vil sige 200-250mm i gulv og 200mm i væggene og så fint nok med 300mm i loft.

Og så køb en stak spærtræ på 45x95 og 45x195.

Ved facaden skal der nok en limtræsbjælke hen over åbningen.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hvordan opbygger men et punktfundament? Hvilken afstand er mellem de forskellige punkter? Skal men ligge gulvbjælkerne direkt på de forskellig punkter, eller hvordan fungerer det? Formentlig er det ikke så godt isoleret som min oprindelige design?

Jeg regne med et punktfundament er også nødt til at gå 90 cm ned under terrændæk på grund af frost?

Hej Myatix

Det lyder som en spændende ''gør det selv'' opgave, men der er også en del faldgrupper. Hvad med at tegne dit projekt i et 3D program og få en bygningskonstruktør eller lign. til at gennemgå tegningerne?
Selvom du ''gør det selv'' er der stadig materialer for 100.000+ og det vil være ærgerligt hvis der går noget galt.
Du kan evt. bruge Google Sketchup til at designe dit annex/udhus, det er meget simpelt at bruge også kan du få et rigtig godt overblik over dit projekt. http://www.sketchup.com

Mvh
Christian

Atlantic Entreprise - Aut. Kloakmester - Murermester - Entreprenør
Hej Myatix

Det lyder som en spændende ''gør det selv'' opgave, men der er også en del faldgrupper. Hvad med at tegne dit projekt i et 3D program og få en bygningskonstruktør eller lign. til at gennemgå tegningerne?
Selvom du ''gør det selv'' er der stadig materialer for 100.000+ og det vil være ærgerligt hvis der går noget galt.
Du kan evt. bruge Google Sketchup til at designe dit annex/udhus, det er meget simpelt at bruge også kan du få et rigtig godt overblik over dit projekt. http://www.sketchup.com

Mvh
Christian

Atlantic Entreprise - Aut. Kloakmester - Murermester - Entreprenør
Forresten er der massere af vejledningsvideoer på youtube, som gør at du kan lære at tegne dit annex på kort tid. https://www.youtube.com/results?search_query=sketchup+house

Har selv brugt videoer til at lære sketchup.

Atlantic Entreprise - Aut. Kloakmester - Murermester - Entreprenør
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis