Dim. af træ til skur

Hej

Jeg skal tegne et skur til de gamle, men jeg er i tvivl omkring dim. af rem og spær.

 

Lidt info om skuret.  

Der skal være teglsten på taget, så det kommer til at veje lidt.

 

Remmene er på tegningerne kun 45x95, men har fundet frem til at de nok skal være 75x175mm kan det passe? Synes nemlig det virker af meget. 
spærene har jeg også til at være 45x95
Er der noget jeg fuldstændig har overset? 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
45x95 er vist meget fint til det projekt. Lån evt. en bog om træspær på biblioteket, da står det beskrevet hvilke dimensioner til hvilke spændevidde, samt hvilke beslag og søm du skal bruge. Der står også hvor du skal samle de forskellige samlinger i W-spærrene. 75x175mm er nok at skyde langt over mål..
Metsawood har et nemt beregnings program der hedder finnwood. Det er gratis, hvis du ikke er blevet introduceret for det i nu.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hvis det er en carport til en bil, så virker den da noget kort med 4 meter.
F.eks. er længden på en ny VW Golf 427 cm.

Stolpen midt på i den åbne side giver også altid bøvl, når bildøren skal åbnes.
Brug evt. en lidt kraftigere rem, så den kan undværes.
Det skal ikke være en carport, men et redskabsskur, samt et overdækket spisested. Så det gør ikke noget at der er en stolpe i midten .

Jeg prøvede programmet Finnwood, men kan ikke rigtig finde rundt i det. Nok bare mig. Men tak for hjælpen.

Hvad med remmene? Jeg er nok lidt nervøs for at de ikke kan klare vægten fra taget med teglsten. Men har ikke rigtig fundet nogle formler for dimensionen af disse. Heller ikke på andre forum.
Jeg har spærene til at være 45x95 mm, er det for lidt, eller skal jeg op i 45x120 ?. Jeg tænker at have 1000 mm i mellem dem.

Jeg tænker også at jeg dim. remmene med 45x120, håber det er nok til at klare vægten fra teglstene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis