Vaske hvide alu persienner

Hej
Jeg plejer at vaske mine persienner ude på terassebordet om sommeren. Det er ret besværligt med 10 persienner i 140 cm bredde. Nu har jeg tænkt mig at købe et rødt kloakrør i pvc, 110mm ø og save det ned til 160 cm i længden, så jeg kan putte mine persienner ned i det - 1 eller 2 ad gangen, fylde op med lunkent sæbevand og lade dem stå i blød der evt. Natten over. Tage dem ud og skylle efter med rent vand. Er der nogen, som har prøvet denne metode?
Ingeborg

Når lysten driver værket
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da vist det man kalder genialt. Og der kan købes en prop til enden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er da vist det man kalder genialt. Og der kan købes en prop til enden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Metoden er ganske udemærket. Den er brugt her i huset da vi havde persienner.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ok - investeringen er på ca 120 kr for rør og 1 prop. Jeg regner med at røret kan stå op, måske støttet af noget.
Ingeborg


Når lysten driver værket
Annonce
Ok - investeringen er på ca 120 kr for rør og 1 prop. Jeg regner med at røret kan stå op, måske støttet af noget.
Ingeborg


Når lysten driver værket
Skrevet af Kanmandet på 03-08-2015 22:37
Ok - investeringen er på ca 120 kr for rør og 1 prop. Jeg regner med at røret kan stå op, måske støttet af noget.
Ingeborg
 

Ja her stod den ude i brusekabinen, hvor håndbruseren så meget belejligt blev brugt til afskyldning. Alm opvaskesæbe er i øvrigt rigtig godt til opløsning af diverse flueklatter, kattesavl og andre skjønne ting. 

Pøj pøj med indkøb og brug.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg havde tænkt mig at opløse en tablet til opvaskemaskinen og måske efter afskylning med rent vand at lave en portion med afspændingsmiddel - også beregnet til opvaskemaskinen - til efterskyl. Der skal jo ikke bruges ret meget af midlet. Jeg regner med at jebg dermed kan undgå kalkpletter. Vi har hårdt vand, hvor jeg bor. Hvis jeg kan klare vasken udenfor, må jeg finde på en måde at tørre dem på. Måske på tværs af tørresnorene. Lamellerne har det jo med at klistre/hænge sammen.
Jeg beretter, når vasken er overstået. Tak for alle input!
Ingeborg

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis