Plade under Vaskemaskine?

Et lidt underligt spørgsmål måske. 

Men de fleste jeg kender har altid en plade af en art nede under deres vaskemaskine da de vist nok (er ikke sikker) ikke må stå direkte på gulvet? 

Er ved at ligge nyt klik gulv og i det jeg gør det løfter vaskemaskinen sig en smule mere og nu rammer den næsten bord pladen samt den står ikke helt lige da den rammer nogen beslag. 

så spørgsmålet er, Behøver vaskemaskinen at stå på en plade nu der er blevet lagt nyt gulv med noget isolering under samt der kommer en vand bakke eller hvad de hedder nede under maskinen også?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er dit eget hus behøver du ingen plade eller andet.. nogle boligforeninger kræver det men hos dig selv bestemmer du jo helt selv.. og nej jeg ville bestemt ikke have den på en plade da det evt kan larme mere..

Man lærer hver dag..
Hvis en opvaske/vaskemaskine står på et blødt gulv, ( f.eks vinyl eller kork) er det oplagt med en plade under. Det er helt sikker at benene synker lidt i, og når man trækker den ud, 95% sikker at man river gulvet i stykker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svarene

Har en ejerlejlighed. Der er dog ingen regler om at de skal stå på en plade.

Det er noget hårdt klikgulv jeg er ved at ligge det skal stå på som så har noget lyddempende underlag nede under. Så var mere om der ville være et problem ved at stille det på det?
En vandbakke under vaskemaskinen er en god ide, så du opdager en evt. utæthed så hurtig som muligt. Det er ikke noget problem at stille maskine direkte på gulvet, men den skal selvfølgelig støtte på alle fire "fødder".

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis