Afløb og fald i garage?

Vi er i gang med at få tegnet nyt hus med dobbeltgarage, og jeg har i den forbindelse to spørgsmål:

1. Vil det være en fordel at lave fald på gulvet i garagen enten mod portene eller mod et evt. afløb? Jeg er selv lidt i syvsind, for det vil naturligvis være praktisk at vandet fra bilerne løb væk. Men omvendt bruger man ofte en garage til alt mulig andet, og så vil et skævt gulv måske ikke være optimalt. Hvad siger I vil det være fornuftig at have fald på gulvet i garagen eller ikke?

2. Bør vi bare lave et afløb lige udenfor portene, eller vil det være fornuftig at have afløb inde i garagen også?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der bør være fald ud af en garage, eller til et afløb i garage. En bil der kommer ind med sne i skærmene afgiver en del vand, og så står der en sø i hjørnet, eller hvor det tilfældigvis kommer hen.
Det behøver ikke at være ret meget, bare så man ved hvor vandet skal løbe hen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis dit gulv er helt plant, er 1 cm fald pr meter nok...
Regner med der skal klinker på, så det er vel ikke helt plan? Men kan den 1 cm fald ikke blive et problem, når garagen bruges til mange andre ting, som hobbyrum, fester m.m.?
Så vidt jeg er orienteret, må der ikke være afløb i en garage aht. evt. spild af olieprodukter.
Laver du det alligevel, skal du nok ikke tegne det med på bygningetegningerne, og i første ombæring skal det ikke være synligt, men kan senere hugges fri.
Uha, det var da et grimt forslag. Undskyld!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det kan da udmærket passe at der skal være en olieudskiller, som så skal tømmes en gang om året.

Jeg har risten lige uden for garage porten....

1 cm fald er da ikke mere end murerne plejer at lave, men hvis man forlanger det skal være mod porten, er der da en chance for, at der ikke er bagfald væk fra port.   

Undskyld jeg kunne ike lade være!

Jeg ville til enhver tid lave min 1 cm fald mod porten, og gerne mere!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis