Er Troltekt det rigtige valg?

Vi er i gang med at bygge et nyt hus, og da vi har små børn og får højt til loftet (saksespær) vil vi gerne have en god akustik i vores nye hus. Vi har set på tre forskellige akustikloftsløsninger hullet gipsloft, Rockfon og Troldtekt. Hullet gipsloft synes vi ikke der virkede nær så godt som Rockfon og Troldtekt, så den blev hurtig valgt fra.

Vores stuehus bliver ca. 190 m2 ydermål, så antager der ca. skal bruges 200 m2 loft
- Rockfon inkl. montagesystem C Direct for Sonar C 600x600x20: 322 kr. pr. m2. Total 64.400 kr.
- Troldtekt  ultrafin i hvid: 181 kr. pr. m2. Total 36.200 kr.
- Prisforskel: 28.200 kr.

Vi synes Rockfon er et lidt pænere loft end Troldtekt, men vi synes måske ikke det er 28.200 kr. værd. Så vi hælder til at vælge et Troldtekt loft, tror I det er et fornuftig valg?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min søn byggede ca 300m2 hus (incl garage og værksted) i 2009. De brugte Trolstekt over alt, og det er super lyddæmpende. Det er en fornøjelse at være til børnefødselsdag f.eks. Han har genvindingsanlæg, og trods filtre i indblæs kan der komme en synlig støv ring omkring indblæsning. Det er bare at holde støvsuger op imod så er det klaret på få øjeblikke. Jeg tror ikke den del ville være anderledes med rockfon.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Min søn byggede ca 300m2 hus (incl garage og værksted) i 2009. De brugte Trolstekt over alt, og det er super lyddæmpende. Det er en fornøjelse at være til børnefødselsdag f.eks. Han har genvindingsanlæg, og trods filtre i indblæs kan der komme en synlig støv ring omkring indblæsning. Det er bare at holde støvsuger op imod så er det klaret på få øjeblikke. Jeg tror ikke den del ville være anderledes med rockfon. Husk der hører også montage bøjler til Troldtekt, hvis det skal monteres med dækkede skruer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Personligt havde jeg også valgt Troldtekt eller lign. produkt, frem for accoustic gips.. hvor et godt dæmpende loft ønskes.

Alternativt Echophon hvis mere glat loft ønskes, med er også en dyrere løsning end troldtekt.

Troldtekt fåes også i "billigere" udgaver fra andre producenter, så der er måske også lidt at hente.

Herhjemme valgte jeg Hera Super fin til vores loft.

Du kan se her hvordan det ser ud:

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerie...i/xmid/518

Ellers jeg helt enig i, at de skal et lydloft op og ikke gips lofter.

Vi har siddet 4 voksne og 4 børn har løbet rundt oppe i stuen og der var ingen lydgener overhovedet..


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce
Havde selv valgt troldtekt. Du skal tænke på det er en beslutning du skal leve med i 30 år mindst og med den sum penge du ligger i et nyt burde du kunne finde de sidste mønter. Har lært man ikke skal spare for meget når man bygger

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Er det egentlig nem at hænge lamper m.m. op i troldtekt, for troldtekten kan vel ikke bære i sig selv?
Skrevet af Neoaarhus på 08-08-2015 10:32
Er det egentlig nem at hænge lamper m.m. op i troldtekt, for troldtekten kan vel ikke bære i sig selv?

Kan kun svare for mit eget loft som ikke er troldtek men her har jeg ingen problemer med at hænge noget op i det så længe vi snakker lamper.

 

Pladen er 20 mm tyk så de kan godt bærer lidt.

 

Dog er det jo super nemt på sådan et loft at se forskallingen så ekstra tunge ting skruer du blot op imellem pladerne (så er et eventuelt skrue hul heller ikke særlig synligt).

 

 

 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Kompromis mellem pris og kvalitet er svært for os andre definitivt at råde dig til en løsning. Generelt vil jeg dog sige at akustik og lysindfald er to MEGET oversete parametre i dansk byggeri. Vælg det du synes ser bedst ud, og spar evt. det ekstra rockfon koster på en anden del af huset.

Kun perfekt er "godt nok"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis