Schuko i kraft stik

...kommer naturligvis ikke til at virke  Men da jeg har købt ny vaskemaskine, skal jeg have fundet på en eller anden løsning

Den gamle maskine sad med sin ledning i et fladt kraftstik (som dette  , og var tydligvis en 'hjemmegjort' løsning. Men den nye maskine er monteret med et schukostik.

 

Jeg har kun dette gamle krafstik, hvor vaskemaskinen skal opsættes. Og er lidt nervøs for bøvl med reklamationsretten, hvis jeg klipper stikket af og sætter kraftstikket direkte på ledningen.

 

 Én løsning vil selvfølgelig være at sætte en alm. 220V stik op ved siden af fra kraftstikket (Gruppen er med 10A sikrnger).

Men jeg tænkte om en anden løsning kunne måske også være at lave en lille adaptor fra krafstikket til en schuko-hunprop  med en 1mm2 ledning i mellem? Vaskemaskinen har en 1,00mm2 ledning......

 

Hvad tænker I?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville øjeblikkelig klippe schuko stikket af - og montere ledninger i det flade stik du viser. Hvis selve stikkontakten ikke er i orden, skal den selvfølgelig repareres.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

hvorfor ikke klippe schuko stikproppen af . og montere ledningen i den flade stikprop ????
det ville din elektriker gøre !

ups var lidt for langsom


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Det har jeg aldrig hørt om skulle give problemer med garanti. Det er gjort mange tusinde gange i DK. Du skal naturligvis montere den på Nul og en fase OG IKKE montere den på 400V Men det er jo det samme problem, uanset hvilken metode du tilslutter den med.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja jeg kan heller ikke se hvad problemet skulle være - forudsat at det hele selvfølgelig er monteret korrekt. Men synes bare at jeg har læst mig til at ser et en risiko for at reklamationsretten kan mistes..... Nå men nu har jeg kontaktet Elgigantens kundeservice om det for et skriftligt svar......
Annonce
Ja det er naturligvis den sikre måde. Men hvis du ser i brugsvejledningen, står der sikkert noget i retning af at det skal tilsluttes i henhold til landets regler.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis de siger de ikke kan love garantien holder, hvis du klipper stikket, (selvom det er kutyme her i landet) så køb sådan en her omformer, og sæt en alm 230v stikkontakt op ved siden
http://www.harald-nyborg.dk/images/420/1888.jpg

Men jeg ville nu heller ikke tøve med at klippe stikket af, og montre et gamle stik på den nye maskine.
Skrevet af Illisher på 02-08-2015 09:03
Hvis de siger de ikke kan love garantien holder, hvis du klipper stikket, (selvom det er kutyme her i landet) så køb sådan en her omformer, og sæt en alm 230v stikkontakt op ved siden
http://www.harald-nyborg.dk/images/420/1888.jpg

Men jeg ville nu heller ikke tøve med at klippe stikket af, og montre et gamle stik på den nye maskine.

Hvorfor ikke bare montere en schuko-stikkontantakt. LK har den i Opus serien.

 

 

 


fase
Skrevet af S. Fabrin på 02-08-2015 09:20

Hvorfor ikke bare montere en schuko-stikkontantakt. LK har den i Opus serien.

 

 

 

 

 

Det kunne man også sagtens gøre

 

Fik dette svar fra Elgiganten:

Du må gerne selv klippe stikket af, men vi anbefaler, at man får en elektriker/autoriseret til, at gøre dette. 
Hvis der skulle fremkomme en fejl senere hen, som er grundet "monteringsfejl", skal du være opmærksom på, at dette ikke er dækket af reklamationen. 

Så af med schuko stikket og på på kraftstikket :-)
Tak for jeres hjælp :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis