Problemer med en Skoda fabia fra 2005

Hej

Jeg købte for nogle år tilbage en brugt Skoda fabia fra 2005 og troede at jeg havde gjort en god handel. Det er jeg så efterhånden begyndt at tvivle lidt på. Foruden at have skiftet sliddele som: Bremser, udstødning, bærekugler, styrekugler, tændrør, støddeæmper bagtil, bærearmsbøsninger o.l. så er der inden for det sidste halve år kommet 2 yderligere problemer som vist ikke er heeeelt billige i reservedele. Det ene er at styreboksen som sidder under ratstammen og som bla. åbner og lukker bagsmækslåsen. Her er udgangene til bagklapslåsen brændt af. Derudover er låsemotoren i den ene bagdør brændt af, hvilket betyder at man ikke kan åbne døren lige pt.

Mit spørgsmål går på om nogen har haft de samme problemer med deres fabiaer? Personligt synes jeg at det er ret fucked op at en låsemotor og en elektronisk styreboks brænder af!!? Jeg har overvejet om det kan skyldes at jeg har haft rigtigt meget fugt inde i bilen til tider på grund af vådt fiskegrej og tøj.

Håber nogen kan belyse sagen for mig

Mvh. Mads  


MSKJ
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

2005 lyder jo ikke af meget, men kan det tænkes at den vogn har RIGTIG mange km på bagen? Alle de ting du nævner der allerede er blevet lavet er klokkerene sliddele.

MvH,

Bent.

Hej Bent😊

Ja det er selvfølgelig sliddele de ting jeg har skiftet. Bremser og bærekugler har jeg dog skiftet 2 gange men det kan skyldes billige kopireservedele selvfølgelig.
Den har kun gået ca. 200.000 km, hvilket jeg ikke synes er meget.
Mht. Styreboksen og låsemotor synes jeg heller ikke at det burde være noget der bare sådan gik i stykker.

Mvh. Mads😊

MSKJ
Med 200.000 synes jeg ikke dine reparationer er urimelige. Det med låsemotoren og styreboxen er nok en "shit happens" ting.
Måske kan du finde en ny box og motor hos en hugger?

MvH,

Bent
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis