Kompression test


Min nissan primera p11 2.0i fra 97.har idag fået lave en
Kompression test. På den.der var en cylinder som var
Lidt laver in de 3 andre. Og ham mekaniker sage var

Alm slidtages.men kun kørt 256870 km.og mangler
Noget trækkraft. Nr 1 cylinder på 11 -2 11 og nr 3- 9
Nr 4 10

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man plejer at regne med at 10 % forskel er ok, fra højeste til laveste, der ligger du jo lidt over.
Måske en gang servicerens kan hjælpe, hvis det skyldes sod på udstødningsventilerne..
det motor vej ting virker ikke. Sådan her renser man en motor.
Efter se olie og kølervæske.
Motor skal køres drift varm.
Derefter skal du ud og køre mekaniker kørsels.
Det vil altså sige virkelige accelerationer. f.eks når du drejer ud på en landevej skal den lige op og røre begrænseren i 1 og 2 gear, det gentager du nogle gange. derefter køre du rundt en ca et kvarter og med meget frisk kørsels.
Derefter køre du hjem og fylder dette eller andet ligne produkt i indsugningen med motoren igang.
http://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/additiver/lindemann-instant-power-til-benzin/n-495911434/pn-495911213/
Men læs vejledningen på produktet.

Derefter er den ca en kvarter igen med frisk kørsels.



Når man vil tage en kompressionstest, er det en god ide at løsne tændrørene et par omgange, på med kablerne igen og så starte maskinen og lade den køre et minuts tid med hævdet tomgang, inden man endeligt piller tændrørene op og foretager sin prøve.
Det får evt. sodskaller til at forsvinde fra ventilsæderne!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Knud
Hvordan får det eventuelle skalller til at løsne? Jeg er bare nysgerrrig, ikke at jeg anfægter noget.
/Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis