Byg carport selv?

Jeg har længe gerne ville have en carport til bilen. Sidste sommer fik jeg lavet p-pladsen, mangler kun taget
Jeg er ikke intereseret i de "billige" modeller, fra Jem-Fix ol., hvor det er det tyndeste tryk-træ man kan finde, som et samlesæt.
Jeg havde sådan set besluttet mig for en dbl-carport i galvaniseret stål, som de fx har i Bauhaus til 15-20k.

Men, jeg kunne jo også selv sætte en sammen. Det skal være meget simpelt. Jeg tænker 4 stolper, og et tag (Fastlock). Den skal måle omkring 6x6 meter. Der skal ikke være sidebeklædning, redskabsrum eller andet. Kun stoler og tag.

Så var det jeg tænkte, at den jo også gerne må være lidt pæn (det er selvfølgelig relativt :-)), og for at få den til at stå lidt ud, tænkte jeg man kunne bruge nogle tykke stolper. Jeg er kraftigt inspireret af KUBIC carporten fra Lyngsoe (søg evt på Google). Den ser ud, nøjagtig som jeg gerne ville have den til og se ud - men prisen gør ikke ;-)

Så, det korte spørgsmål, er måske: Er det muligt at lave KUBIC, i træ, med kun 4 stolper, i målene 6mx6m, således at man bevarer enkeltheden? 
Og hvad ville man bruge til de tykke stolper - træsort?

PFT

Jeg har længe gerne ville have en carport til... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den står til hundrede af de lange tror jeg godt jeg kan lave den for det halve leveret og monteret. Men den er fed ellers. Du vil tabe noget af designet ved konvertering til limtræ. Samtidig vil der mangle de omtalte skråstivere som styrker en træ konstruktion. Det må selvfølgelig kunne løses men det giver unægtelig nogle udfordringer

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis