Voltmeter 25 stk for 200, hvordan?

Hej jeg skal bruge 25 voltmetre til mine batterier. Har fundet dette display til 7,- pr stk.

http://www.lightinthebox.com/da/4-digit-3-5-30v-stm8s003-master-control-two-lines-blaa-led-digital-voltmeter_p905582.html

Det står det er et voltmeter, men en kommentar skriver at der mangler noget elektronik, Hvad mangler?

Batterierne er Ni-Cd 7volt fra elbil.

Tak, J

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har nogle der ligner. Dem jeg har skal have brudt en "bridge" og derefter loddet 2 modstande ind på et par ben, for at fastsætte måleområde og komma placering. Det tror jeg er det eneste


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du ser på billederne, kan du se, at der på siden står sh5461as. Google det, og du vil se, at det kun er et display.

Der mangler en styring af displayet. Her er nogle eksempler:
http://www.aliexpress.com/store/product/5pcs-lot-STM8S003-Digital-Voltmeter-Gauge-0-36-3-2-30V-DC-Volt-meter-Red-LED/110242_756959257.html

http://www.ebay.com/itm/0-36-DC-0-100V-Red-Digital-LED-Car-Voltmeter-Gauge-Voltage-Panel-Meter-3-Wire-/131392038686?hash=item1e9793671e&vxp=mtr
Det du har fundet er et simpelt display. Det "kan" ikke noget uden passende elektronik.
Du kan selvfølgelig selv bygge elektronikken, men du kan også købe et komplet voltmeter på fx ebay.

Men, hvad i al verden skal du bruge 25 voltmetre til?
Hvis de skal være tilsluttet konstant til nogle batterier, skal du huske på at de også bruger strøm.
Hvor præcise skal de være?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Godt set, Jenshøj.
Man skal holde øjnene åbne :-)
Et hint er, at displayet ligger under sektionen "Arduino tilbehør" og Arduino'en har selv A/D konvertere..

MvH,

Bent.

Tak drenge ;-))
Kunne man finde en omskifter med 2x25 poler og så nøjes med en styring?
Batteripakken er 100 Ah så display kan vist ikke bruge noget der betyder det store?
Jeg har et 12v batteri forsynet fra batteripakken, hvis styringen kan bruge 12v.
Annonce
Glemte det med decimalerne, måleområde ca 3-8 volt dc, gerne med 2 decimaler...
Det er op til dig om strømforbruget har nogen betydning; -)
De billige voltmetre fra ebay forsynes fra målespændingen - lad os antage at de bruger 10mA:
0,01 × 25 = 0,25A
24 timer: 6Ah
så de vil kunne tømme dine batterier på et par uger.
Om det så er et problem, må du vurdere...

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Tak Speedy. Måske skal jeg bare spørge en fagmand; Hvad ville du foreslå?
Det ideelle er vel en batteriovervågning til flere tusinde. Batteripakken sidder under en elbil, 3 batterier ud af 20 i pakken er sandsynligvis defekt, Jeg jeg har ekstra batterier. De 20 i bilen, og et par ekstra som måske kan erstatte de 3 dårlige, skal overvåges under belastning. Derfor så mange v-metre...
Tja, jeg tror jeg ville lave noget med noget automatik, så jeg ikke skulle holde øje med så mange instrumenter, men jeg kan godt se at det ikke er "bare lige"
Kunne du ikke bare skifte de 3 defekte?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Tænk dig om ved de der billige kinabutikker. Der kommer moms og toldgebyr oven i (ved køb over 80 kr). Når der ikke ligger et datablad - så er det nok tvivlsomt hvad du skal betale for.
Jeg råder normalt folk at købe i EU. Så prøv hellere Conrad (Reichelt eller Pollin, hvis du kan tysk).

Skal du virkelig måle 25 kanaler synkron?
Du kan også måle 1 kanal og multiplekse den 25 gange, moderne spændingsmålere er stabile efter 10 ms. Efter 1/4 sekund har du 25 målinger. En multiplekser koster nu om dage småpenge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis