Omfangsdræn.. reklamation efter 5 år?

hej 


Jeg har fået lavet omfangsdræn og fået platon plader på soklen i samme ombæring for godt og vel 5 år siden efterhånden! 
Jeg er gået igang med at lave vores udendørs trappe og har fjernet et antal belægning sten for at jeg kunne komme til at bygge det første trin op. 
Da jeg så kommer ind til soklen på huset, der lagde jeg mærke til at der var et lille hul i soklen over den platonplade og vælger at grave lidt længere ned i sandet, hvor jeg finder ud af at platonpladen vender med den flade side ind imod soklen, det er ca. 1 meter bred det stykke ydermere finder jeg ud af at platon pladen stopper ved min afløbsbrønd og mit afløbsrør fra tagrenden. 
efter afløbsrøret er platonpladen ført videre ud til hjørnet af soklen og der den vender som den skal! 

Jeg vil høre hvem jeg skal ha fat på i denne situation, forsikringen eller ham der har udført arbejdet? Eller er det mig selv?


Thomas Foss
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok have fat i dem begge. Men jeg ville nok starte med at kontakte firmaet og høre hvad de har at sige til det. Og alt efter hvad i finder ud a der, kan det være du ikke behøver at snakke med forsikringen. Men jeg tvivler dog på de bare siger, "den kommer vi og fikser gratis".
Så prøv at hør dit forsikringsselvskab ad med det samme også.
Det er ret afgørende, om det er over eller under 5 år siden arbejdet er udført.
Hvis det er lavet efter en standardkontrakt jf. AB92, har du 5 års reklamationsret.

https://www.bolius.dk/fejl-og-mangler-ved-haandvaerkerarbejde-17195/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis