Nogen der har et tip til samling af stålprofil på lidt plads

Jeg er ved at planlægge opsætning af forskalning til mit nedhængte loft - og klør mig lidt i nakken, fordi jeg forudser et problem.

Så jeg håbede at nogen af de erfarne folk her på forummet har et tip der kan hjælpe mig.

Problemet: Jeg opsætter stålskinner (Danogips MSKP70) langs væggene - i overflangen skruer jeg bæreprofiler (Danogips P45) med stålsamleskruer.

Jeg ville gerne skrue oppefra (fordi nedefra uværgeligt vil blive skævt pga flangerne) - men der er sgutte rigtigt plads til skruemaskinen mellem skinnen og loftet.

Hvordan gør i andre? Monterer man bære profilerne på vægskinnerne før man sætter det hele op?   Eller er der et smart trick til at skrue dem i på lidt plads?

 

Beklager, hvis det er et dumt spørgsmål, har bare lidt svært ved at se hvordan det kan blive godt.

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En vinkelskruemaskine kunne jo være en løsning..
evt et vinkelhoved til din boremaskine, lidt bøvlet..
Jeg har sådan en her, virker fint nok. (havde en mindre model før, den var værdiløs)

www.harald-nyborg.dk/p9760/vinkelboreforsats
 

 

Hey. Istedet for at smide en masse penge efter sådan et stykke værktøj, så kunne du evt os bare købe en bitsholder til formålet. Man kan nemlig få dem hvor de kan knække som en vinkel.
Prøv at søg på "vinkel bits" på Google

Mvh. Christian M
 

Normalt har man ikke det problem, fordi man anvender ikke disse skinner i kanterne, men kun en på tværs som har samme højde som hat profilerne, langs væggene skubbes hat profilet bare så langt ud til væggen som muligt, det skrues alligevel ikke helt inde ved kanten, så du har ingen videre glæde af den skinne.

@Koluda:  Det forstår jeg ikke - metoden er direkte fra producentes montagevejledning.

@Christian - ja den er vel egentligt bedre endnu.  Tror jeg må en tur til til Harald Nyborg :-)

 

 

Annonce
Jep, men bruges jo kun hvis der er højde til det, vi anvender normalt ikke disse kantskinner, men dem i 26/30mm højde som passer til hat profilerne, også står bære skinner oven på disse i enderne, det du henviser til er fint nok når man sænker loftet 20-30 cm og har plads over skinnerne, men er jo ikke tilfældet.

Har desværre ikke et billede, eller kunne du se hvor meget nemmere det ville være, når der ikke er mere højde.
Nåh, på den måde.

Men nu har jeg købt 70mm skinnerne, så nu må jeg jo finde ud af at bruge dem :-)

Kan de ikke byttes. Det Koluda foreslår er uligt meget nemmere.

Lydbøjlen kan bruges hvis det er nødvendigt at stroppe op.

Hvis du fortsætter med det oprindelige projekt, kan du købe noget i denne stil

http://www.harald-nyborg.dk/p9323/vinkelbitsforsats

Men lad være med at købe Haralds, den stinker. Din lokale tømmerhandel har sikkert noget bedre.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.

Vil bare lige afrunde dette.  Endte med at købe en vinkelbit holder fra Harald Nyborg - kvaliteten er måske ikke super, men reel var det jo kun en 20 skruer der skulle i på den måde, så det gik.  Så nu er det oppe :-)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis