Hvilken undervognsbehandling til en ny bil??

Hej med jer.

Jeg vil gerne høre anbefalinger og erfaringer med gode undervognsbehandlinger af en sprit ny bil...

Der er mange på markedet (Pava, Suvo, Dinitrol osv), men hvad er bedst??

 

MVH Njord


MVH Njord
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes Dinitrol er suverænt den bedste..

Nu skriver du ikke hvilken bil, men efter min mening er der ikke nogen grund til at give moderne europæiske biler ekstra beskyttelse, de er godt beskyttede fra fabrikken.
Biler fra fjernøsten eller USA er en anden historie.
Faktisk risikerer du at gøre det værre, ved at komme til at tilstoppe afløb fra karme og døre.
Det der med at smøre vognbunden ind i noget "plut" stammer fra 70erne og 80erne.

Det var mine 5 ører...

Bent.

Det er en delt ny Octavia.
Så en ret fornuftig europæisk produceret bil.

Hvis det ændret billedet af anbefalingerne.
Naturligvis behandlet før den kommer på vejen.

Mvh Njord

MVH Njord
Jeg ville vælge at gøre som Skoda/VW anbefaler og give slæden en suplerendene rustbeskyttelse og det uanset om den er fabrikeret i Kina eller Europa.
Jeg ville vælge Dinitrol men det er nok hverken bedre eller dårligere end de andre.

René
Annonce
Nu må i ikke hænge mig op på det, men jeg mener faktisk rustgarantien bortfalder hos BMW hvis man behandler sådan en med suvo osv. Den er så også ret godt beskyttet i forvejen så der er ingen grund til at skjule noget.


 

Skrevet af je__ns på 30-07-2015 12:20
Jeg synes Dinitrol er suverænt den bedste..

Dinitrol er ganske udmærket og på samme voksbasis, som den behandling bilen har fået fra fabrikken. Men hvis du ikke skal beholde bilen mere end 3 til 5 år, behøver du ingen yderlige rustbeskyttelse. At yderligere rustbeskyttelse er en overlevering fra 70 er noget sludder.

 

 

 


fase
Det er da skandaløst at en så stor importør anbefaler noget som ikke har været nødvendigt i 40 år,det giver jo ingen mening så han burde fyres.

René
En undervognsbehandling er ALTID en god ide.
Faktisk anbefaler FDM klart en undervognsbehandling inden bilen overhovedet kommer ud på vejen.
Mange biler bliver idag lavet så billigt som muligt da folk har en køb og smid væk mentalitet, dvs folk går efter den billigste. En af de steder fabrikkerne så sparer er på lagene af lak.

Personligt køber jeg ALDRIG en bil brugt jeg ikke kan se har fået undervognsbehandling fra ny.


http://www.fdm.dk/biler/vedligeholdelse/tips-om-undervognsbehandling
Og lige en artikel til grossman der sagde at rustgarantien ville forsvinde på BMW ved undervognsbehandling

http://www.fdm.dk/nyheder/bmw-garanterer-rustgaranti


Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis