Hvilken undervognsbehandling til en ny bil??

Hej med jer.

Jeg vil gerne høre anbefalinger og erfaringer med gode undervognsbehandlinger af en sprit ny bil...

Der er mange på markedet (Pava, Suvo, Dinitrol osv), men hvad er bedst??

 

MVH Njord


MVH Njord
Hej med jer. Jeg vil gerne høre anbefalinger og... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
2 svar på samme spørgsmål !!!!
1: find ud af hvilke produkter der er godkendt af skoda med hensyn til de 12 års rustgarenti !!!!
2: det er IKKE så meget et spørgsmål om HVAD der sprøjtes med men MEGET MERE om DEN der sprøjter !!!
Hilsner polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

Jeg er enig med de andre - de fleste midler til undervogsnbehandling kan de samme ting. Enkelte mærker er en smule mere miljøvenlige og lugtsvage end andre, men forskellene er ikke så store rent beskyttelsesmæssigt.

Til gengæld har det stor betydning, om der sprøjtes efter det korrekte sprøjteskema i forhold til netop din model og hvor dygtigt værkstedet er! Teknologisk Institut har en mærknings- og testordning. Vælg et værksted med gode karakterer. Det siger mere end personlige erfaringer, synes jeg. Her i Odense bruger mange af de lokale autoforhandlere https://fynsundervognscenter.dk/ fordi de vist har haft 0 fejl i flere år. Jeg mener der står noget på hjemmesiden om det, men kan selvfølgelig ikke finde det lige nu   

Men: Som de andre også skriver så tjek lige med Skoda om garantien bortfalder, hvis der bores i forbindelse med undervognsbehandlingen. Den mest effektive behandling fås kun, hvis der bores sprøjtehuller, men hos nogle bilmærker kan den originale rustgaranti dog bortfalde. Det har sjældent betydning i praksis, da garantien på rustbeskyttelsen så tager over - men tjek hellere for at være sikker.


Helt enig med Polobjørn - og 10x behandling i bilens levetid, er ingen garanti for tæring.

Det danske "salt" klima trænger ind overalt. Grundigt tjek årligt og gerne (de rette) inderskærme også. Mange nyere biler har diverse plastik i bunden, som skal afmonteres først. Så sørg for video doc., lægges typisk på youtube. Lige så vigigt er en god lakforsegler inden vinter også. Min kammerats Civic, var allerede efter 4 år ræverød mange steder, trods der er plastbeskyttet bund.  

Vh. Carsten


 

Suvo da det er olie baseret og hvis du får sprøjtet med det tynde 150 først som er tynd som vand og der efter med 80 som de tynd og til sidst det tykke slid lag. Fordelen ved 150 er den kommer ind over alt i vanger og hulrum. Olien lukker for ilten så rust ikke kan arbejde.  Ny biler ruster da de ikke er lavet så godt på grund af at de skal være billige. 

Har en 10 år gammel Mazda 6, der er undervognsbehandlet med Pava fra ny og yderligere 2 gange. Der er ingen tegn på rust nogen steder.Tidlig behandling kan anbefales


Pll

Min Corolla er 19 år gammel, her ved sidste syn i efteråret, stod synsmanden og beundrede at den slet ikke var rusten. Så Dinitrol er også godt, det har den fået jævnligt.

Og der er ikke blevet svejset i den overhovedet..



Vi prøver igen, i morgen --

Hej Njord. Tillykke med dytten.

Spørg VW/Skoda. Noget arbejder sammen med det fra fabrikken, andet gør ikke, som der står højere oppe. Husker jeg år tilbage læste om at Pava ikke er godt på det der er fra fødsel på VW. Det er bare ud fra hukommelsen. Min Octavia 3 har lige fået dobbelt Dinitrol behandling.

Må man spørge til hvad du har købt af Octavia / motor / gearkasse. 


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Min datter har lige købt en ny Hyundai i20, som hun regner med at beholde i mange år.
Jeg var med da hun købte bilen, hun skulle også have vinterhjul, de var ville bare ikke slå en eneste krone af prisen, mangel på biler osv.
Så spurgte vi til en Dinitrol dobbelt behandling, den kostede 4380 kr, og ok ifølge  fabriks rustgaranti på bilen.
Så tilbød sælgeren promte, at hvis vi købte undervognsbehandlingen, så ville han slå 3000 kr af prisen på vinterhjulene.
Så ja tak til en undervognsbehandling til 1380 kr (med papir og div. fra autoriseret dinitrol center)

(min 22 år gamle Corolla var lige igennem syn i sidste måned, ingen problemer, det har jævnligt fået Dinitrol, som jeg tilskriver en del af æren)

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis