Nyt tag

Hvad skal man vælge Nibra H10 edel engroberet pris på godt 160 kr kvm. eller Creaton premion engroberet hvor jeg har en pris på 85 kr kvm

Nogle der har erfaringer med disse 2 tagstens fabrikater  ?

 

Mvh

Thomas

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er jo en smags sag.

Creaton teglet er jo mere "fladt" end Nibra H10, som ligner mere Creaton Sinfonie.

Creaton har bedre garanti end Nibra, men begge mener jeg er særdeles høj kvalitet, så begge kan anbefales.

Udseende mæssigt syntes jeg Nibra H10 er den pæneste af disse 2, men havde selv valgt Creaton Sinfonie over Nibra H10, da den burde lægge lavere prismæssigt også have bedre garanti.
Kan se rigtig mange nye tage der ligger nederste række tagsten mere vandret
Er det et nyt krav eller ?
Tænker at med min taghældningen vil det måske se forkert ud ?
Kan se rigtig mange nye tage der ligger nederste række tagsten mere vandret
Er det et nyt krav eller ?
Tænker at med min taghældningen vil det måske se forkert ud ?
Den skulle gerne følge tagets hældning, men er tagfoden er smule højere så hæves den nederste tagsten en smule mere i forhold til tagets hældning, det er en smagssag om men syntes det er pænere eller ej, personligt kan jeg godt lide den nederste tagsten lægger en smule højere, men kan sagtens laves så det er helt plant med tagets hældning.
Annonce
En tanke...
Der er i dag ingen vindkryds på spær, er det krav nu når jeg går igang med at skifte taget ?
En tanke...
Der er i dag ingen vindkryds på spær, er det krav nu når jeg går igang med at skifte taget ?
En tanke...
Der er i dag ingen vindkryds på spær, er det krav nu når jeg går igang med at skifte taget ?

Hvis ikke nederste tagsten har bunden lidt op, i forhold til hældning kan det nogen gange se ud som om den dykker. Synsbedrag ?
I ældre hus er der ofte sømmet nogle stumper lægter skråt op imellem spær. De er skåret i 30-40 grader. Det er vindkryds. Hvis ikek der er det bør du lave noget. Det kan være hulbånd diagonalt begge veje, på begge sider.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis