Prisen på mursten!?!?

Jeg har lige set lidt på mursten hos den lokale "LDS-pusher" :roll: Hold da ferie hvor er det en noget dyr fornøjelse. 4-5 kr. stk. vil han have. Jeg skal nemlig kun bruge noget i stil med 1.000 stk.

Det er lige i overkanten for en helt ordinær maskinsten der skal filses.

Jeg kan se at ved selvhentning kan man komme ned under 3 kr. i Odsense, men der er dæleme langt at kører når man bor i Nordsjælland.

Er der nogen der har forslag/kendskab til noget billigere i mit nabolag???

Mvh.

René

Jeg har lige set lidt på mursten hos den lokale... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige fået en broshure fra Egernsund Tegl med mursten. Jeg ved ikke en pind om forskellen på maskinsten, håndstrøgne og blødstrøgne sten, men umiddelbart ser det på billederne ud som og den væsentligste forskel at maskinsten er helt kantede og glat på alle flader (med mindre man vælger maskinsten med prægning) og de andre er "skæve" og "buede" m.m. Men er der ellers forskel på overfladen? (hårdhed, glat/ru o.l.?)

Jeg er ved at bygge til og vil vælge prægede maskinsten, da det ekst. hus er muret i disse. Jeg vil ikke udelukke at jeg på et tidspunkt kunne finde på at filtse/pudse murene, så jeg står lidt i samme situation som "Brandmanden".
hej med jer smile

den væsentligeste forskel er som du meget rigtigt har bemærket,glet,ru

men normalt er maskinsten også mangehullede,hvor håndstrøgne og blødstrøgne er massive.Jeg personlig foretrækker blødstrøgne men i stal jo nok vælge noget det ligner det der er i forevejen på jeres huse da det måske skal stå et stygge tid.det er op til jer selv hvad i beslutter.
Der skulle ikke være forskel på hårdhed når man vælger udendørs sten
så garantere tegl værkerne for frost sikkerhed.

mvh.milton

mvh.milton
Jeg har ganske mange hårdtbrændte gule mursten.
Måske er der ikke 1.000, måske flere.
Dem kan du hente i Allerød for 1 kr. pr.stk.

NielsB
Hej NielsB.

Jeg kunne umiddelbart godt være interesseret i dine sten - men det afhænger helt af deres udseende, de skal nemlig helst ligne de sten jeg har i forvejen - sådan indenfor en "træskolængde".

Det skulle vel ikke være muligt, at du kunne trylle et billede frem, ellers må jeg se om jeg ikke kan lokke svigermor forbi for at få en "vareprøve" (hun bor nemlig i Allerød).

Send evt. en mail til mig. [email protected]

Mvh.

René

Annonce
Så fik jeg gule wevers maskinsten (facade) 1000 stk til 2,60 pr styk incl moms leveret på adressen.

Det var forøvrigt den lokale tømmerhandel der uden "forhandling" :shock: gav denne pris - helt iorden efter min bog :roll: .

Mvh.

René

Hej Brandmanden

Jeg har også lige fået gule sten fra Wevers, men jeg har givet 2,90 pr. stk og 1000 i transport til kolding for 4032 sten = 3,15 pr stk. = over 2000,- i overpris i.f.t. din pris.

Erik
Hej jeg ser lige at du har haft nogle mursten er du kommet af med dem ellers vil jeg meget gerne købe nogle af dig.
vh sanne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis