diskution for åben skærm.

hej !!!

Ja så kan jeg konstatere,at det skete igen i forummet lav selv hus.

Det er ganske enkelt utroeligt at så " enormt dygtige håndværkere" som visse komentatorer i det forum har så meget tid til at indgå den ene diskution efter den anden og samtidig tilside sætte andre håndværkeres erfaringer, men de er måske blevet så store at de har for meget fritid :?:
så var det måske på tide at de kiggede ud på byggepladserne lidt oftere så de også kunne følge lidt med i hvad der egentlig foregår.
Det kan da godt være at de er blevet byggesagkyndige men hvad fortæller det,for mig at se er det kun et spørgsmål om at få tilranet sig flere opgaver,al ære og respekt for det,men det fortæller ikke noget om den håndværks mæssige kunnen i praksis men teoretisk.en hvær kan da sætte sig ned og læse sig til teorier,se på en tegning se på en beskrivelse, hvis man har lidt håndværks mæssig baggrund.
Jeg har også arbejdet sammen med folk fra andre egne end mine opholds eller arbejds områder.en murer med flere års erfaring både i Jylland,Tyskland etc.som mester uden at ane noget om udregning af mængder f.eks. til et betongulv ringer til undertegnede og spørger om hvor meget cement der skal bruges, eller hvordan starter man hvis fliserne skal lægges diagonalt.
En tømrermester der spørger hvad er lægte afstanden til et tegltag.hvor høj skal top lægten plaseres til ventileret tagrygning.

Endvidere har i den mellem liggende periode undersøgt en fejlagtig oplysning fra Orla Nautrup som gik på afløb i forbindelse med ombygning af badeværrelse.
3 kloakfolk hvor af de 2 er kloakmestre 1 murermester 1 vvs`1 arkitekt på tekniskforvaltning. alle svarede at alt kloak arbejde i jorden er autoriseret kloak arbejde alt hvad der ligger i beton indendørs er fortrinsvis vvs. murerarbejde der er altså intet krav om autoriseret kloakmester til den opgave som pågældende spurgte om.

sååååå. ThomasB. jeg må jo nok give dig ret i at man laver en gruppe specielt til Orla, eller også kunne man som jeg tidligere har skrevet oprette en bokse ring for håndværkere. :lol: :roll:

hilsen milton

mvh.milton
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis