Ekstern Benzintank - Volvo penta 40

Jeg har mig en fin gl volvo penta 40 (4hk 2-tak)

Jeg har dog problemer med at tankdæksel udluftning ikke virker, og genneralt lidt for lille en tank.

Jeg ville derfor høre om der er nogen som er bekendt med om man kan tilslutte en ekstern tank til så lille en gl motor? 

Altså kan den selv trække benzinen op? altså hvis man starter med at pumpe med den der gummibolt, kan det så køre automatisk derfra?

Håber der sidder et par kyndige folk herinde som kan hjælpe en nybegynder på vandet.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kræver jo at den er udstyret med en benzinpumpe..
Hvis du har strøm i båden, kunne en elektrisk benzinpumpe måske være en mulighed..
Jeg havde en gang en 4 hk Cresent påhængsmotor, luftkølet 1 cyl totakter, ca. 4 hk.
Mener de senere blev overtaget af Archimedes-Penta, som blev overtaget af Volvo-Penta osv.

Den havde både intern og ekstern tank. Der var en lynkobling på siden til den eksterne tank, og tilsluttet en benzinpumpe af en slags - mener den var drevet af over-/undertryk fra krumtaphuset. Der var en hane under den interne tank ned til karburatoren, og en gang jeg brugte den eksterne tank (og havde glemt at lukke hanen), så pressede den benzin op i den interne tank (og ud af udluftningsskruen - det var sådan jeg opdage fadæsen).

Uden pumpe virker en ekstern tank ikke.

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis