Søger Mursten producent ud fra billeder

Hej Forum, 

Jeg skal til at have lavet nogle overligger på mit hus og i den forbindelse skal jeg se om jeg kan finde de mursten, som huset er født med (fra 1985). Jeg ved det nok er en umulig opgave, men jeg prøver lige og ser om der er en som kender dem.

Mursten er gule maskine sten (cellesten) og de er præget med 2 forskellige mønstere se billeder.

Jeg har kigget på Egernsund Tegl, de rammer næsten, så måske en mure kan se hvad det er for nogle, så jeg kunne ramme samme mønster.

Link Egernsund http://www.egernsund-tegl.dk/produkter/11-1109-gul-dybpræg

Jeg er med på at jeg ikke kan ramme selve patina farven, men vil da gøre et forsøg her først.

På forhånd tak

Mvh Kim


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være utrolig svært at finde gamle sten. Der findes utallige forskellige sten typer med præg osv. og netop din sten bliver sikkert ikke produceret mere. Vi bruger selv en forretning som hedder Gamlemursten, når vi skal bruge nogle brugte sten til en opgave. Den ligger i Svendborg, men har også en hjemmeside www.gamlemursten.dk Prøv evt. at sende dine billeder til dem.

Ja eller genbyg.dk Det ligger på Amager.

Men skal du have en del mursten ud, kan du gøre dem rene og genbruge dem. Man kan godt selv lave overliggere, det findes der opskrifter på.

I princippet er det at skære 2 riller på langs i den flade side af mursten, og lægge 1 stk. armeringsjern i hver. Der støbes så ud med en stærk beton. Fuger holdes lidt tilbage så man kan fuge med den farve det andet fuges med. Den side med jernet skal vende nedad.

For at holde fugen tilbage kan man lave det hele i en form, hvor man imellen hver sten sætter et passende stykke flamingo strimmel, således at betonen ikke kommer tættere på stenes overflade end 10 mm og for at holde korrekt afstand imellem stenene.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis