Kvalitet af 21,76 m2 Anneks fra XL-Byg

Hej alle,

Jeg overvejer at købe denne Caroline træhytte (21,76 m2 og 40 mm væg) fra Outdoor Life Products. Kan købes I XL-byg for 49.499 kr. http://www.xl-byg.dk/produkter/trae-og-byggematerialer/byg-selv/bjaelkehytte/byg-selv-caroline-40mm-vaeg-bjaelkehytte.htm

KRAV:
Huset / Annekset skal fungerere som gæstehus og et kontor i det daglige - Skal kunne bruges året rundt. 

SPØRGSMÅL:

  • Er de 40 mm væg / planker tykt nok, hvis man vil benytte huset året rundt? Og hvad med kvaliteten?
  • Hvad vil det ca. koste at isolere?
  • Hvad vil i skyde på at slutprisen bliver efter isolering, elektricitet og eventuelt varmepumpe? 

Er ikke den store gør-det-selv-mand, så sig gerne til hvis i kender kyndige hytte-byggere i Århus området?
På forhånd tak 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok undersøge sværhedsgraden af "samlesættet" først. Købte et legetårn til ungerne sidste år. I beskrivelsen af samlearbejdet stod der "nemmere bliver det ikke"...men i realiteten modtog jeg bare en vejledning, en pose skruer og en masse træ i hele længder leveret på en palle. ALT skulle skæres til - og der var INTET ekstra træ, så der var ikke plads til et enkelt forkert snit eller en fejlberegning. Det betød også at jeg på forhånd måtte regne kombinationsmuligheder ud, for at sikre at de forskellige længder blev savet af de rigtige reglar mv., for at undgå rester der var for korte (alt træ skulle jo bruges).

Alt i alt synes jeg bestemt ikke at det var fair at skrive "nemmere bliver det ikke" i salgsteksten Og det var bare et legetårn...det er et noget større arbejde med en hytte som den du overvejer.

Det er ikke for at tage modet fra dig!! Men bare et tip for det er rart at være forberedt, synes jeg.

Dit anneks ser flot ud på billederne og vil helt sikkert være skønt at have. Og det er et sjovt projekt at kaste sig ud i!

Mht. isolering, så er man nok nødt til at se det samlet et sted for at vurdere om det er praktisk muligt at isolere indvendigt uden at det kræver en ombygning af døre, vinduer mv.

Mvh. AllanE

Vi har også prøvet en "gør det selv" hytte (noget mindre) - den var dog nem at samle (kom direkte fra polen, for snart mange år siden) - men der skulle så laves tag, og det var jo også en ekstra udgift :-(
Men.. hvis der skal tillæg af isolering m.m. - hvad så med en brugt beboelses/kontorcontainer - og så pynte lidt på det udvendige i stedet?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det koster nok det dobbelte af indkøbsprisen vil jeg skyde på. Inden du er færdig med at lave en form for sokkel ligge tag på og isolere det nogenlunde så det bliver brugbart som kontor. Så hvis jeg ikke selv var handy ville jeg kigge efter en færdig løsning der evt kan sættes ind på plads med en kran.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis