Laminatgulv underlag

Har lige været i Bauhaus og købt 45 kvm. laminatgulv. Jeg er klar over, at der skal fugtspærrer og trindæmper som underlag. Men kan det være rigtigt - som sælgeren påstod - at trindæmperen skal lægges direkte på betongulvet, herefter fugtspærren og så til sidst laminatgulvet. Jeg mener, at fugtspærren burde ligge nederst - altså direkte mod betongulvet for at sikre, at der ikke trænger fugt op neden fra. Havde det været dampspærrer der var tale om var det jo noget andet, idet dens funktion er at hindre, at der trænger fugt ud i konstruktionen. I min Verden er der altså forskel på en dampspærrer og en fugtspærrer, selvom man kan benytte den samme folie til begge dele, men deres placering er afgørende forskellig. Eller er jeg helt galt afmarcheret?


woodlife
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fugtspærren skal typisk beskytte trækonstruktioner eller trægulve imod den skadelige fugt nedefra jorden eller fra selve betonen. Derfor mener jeg at Fugtspærren skal være nederst og trindæmperen ovenover. Jeg vil tro at han har på et eller andet måde har blandet fugtspær og dampspærre sammen.
Det er også rigtig at dampspærre skal være på den varme side i kold lande og den kolde side i varme lande. Men havd angår fugtspærree,der hvr fugten kommer fra, i dit tilfælde nedefra eller fra selve beton.
Go fornøjelse

p /p
Tak skal du ha. Så var jeg altså ikke helt galt på den

woodlife
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis