Flise/bordrundsav? hvilken er det?

Jeg har fået en gammel bordrundsav.. tror jeg.. Jeg er faktisk i tvivl om det er det ene eller det andet.. den tidligere ejer, en dement mand, kunne ikke huske han havde den overhovedet, så ingen hjælp der. 

Først var jeg sikker på det var en bordrundsav til træ, men undrede mig over man kunne vippe selve bordet og ikke klingen, og specs på den er også meget lave, 530W er da ikke så meget(uden at have forstand på det)

Det ligner sådan en her http://goo.gl/WyUpL4. Kan det være en fliseskære, bare med en monteret træklinge? (kan man det?)

mvh

Rasmus :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Det er en flise vådskærer der skal vand i den medfølgene bakke.
Hilsen Martin.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Skrevet af rbidstrup på 27-07-2015 15:52
Da jeg overtog den, sad der en træklinge på, ville den også kunne bruges til træ, eller er den simpelthen bare for svag til det?

Nej den er ikke for svag til og save også, men der kræves lidt mere af chaufføren end førene af nutidens turbo ditto'er er vant til.  

Du skal dog være opmærksom på, der formodentelig ingen spaltekniv er monteret og derfor vil træet også være tilbøjeligt til og klemme klingen og derfor retunerer tilbage mod savføren.  Men det er begrænset hvor hurtigt det kommer retur grundet den svage motor.  

Og skulle arbejdstilsynet kigge forbi vil de formodenteligt fået hysterisk anfald over den manglende ........................  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis