Kondensor

Hej

Min kondensor i min vectra c er utæt. Er der nogle som har erfaring med at skifte sådan en?
Tænker hvordan man lettest kommer til den og er der noget jeg skal være opmærksom på.

Morten

Morten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af morten2613 på 26-07-2015 22:18
Hej

Min kondensor i min vectra c er utæt. Er der nogle som har erfaring med at skifte sådan en?
Tænker hvordan man lettest kommer til den og er der noget jeg skal være opmærksom på.

Morten

Jeg går ud fra, at du mener kondensatoren i dit airkonditionsanlæg. Det kan du ikke selv lave, fordi anlæget skal suges tomt for kølevæske.

fase
Når du spørger om dét, sågår jeg ud fra du ikke er kølemontør/automekanikker,hvorfor jeg vil fraråde dig at gøre dette selv, men derimod gå til en autoriseret og få det fikset.

Anlægget er tomt, en stenslag har efterladt et stort hul i bunden af kondensatoren.
tænker så at det ligner en køler, en tilgang og en afgang og så hænger den fast med 4 bolte, er med på jeg ikke selv kan fylde den, men det koster 400 at få den fyldt og 4500 at få den skiftet.

Morten

Prøv om du overhovedet kan løsne forskruningerne først, inden du beslutter dig for at prøve kræfter med opgaven.
Men ellers er det almindeligt, at man først skal have køleren af, før man kan komme til kondenseren.
Køber du selv en ny kondenser hjem, så sørge for at få O-ringe med til samlingerne, samt et nyt tørfilter.
Du vil formentlig kunne købe en ny i Tyskland/England til <50% af, hvad du vil blive afkrævet her i landet.

Med venlig hilsen
ktm

Hvis du bor tilpas langt nok syd-på, så kan det sikkert betale sig for dig at kører til en tysk mekanikker at få det lavet, og så samtidigt få handlet billige øl, vand, bleer (hvis i har småfolk) og fødevarer i tyskland.
Men du skal afsætte en hel dag til opgaven, hvor du har aftalt tid med mekanikkeren på forhånd så du "bare" kan aflevere bilen, imens du shopper rundt i byen med konen.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis