"Fejehul" i gulv

Jeg fik en ide til mit køkken - ideen er nok ikke ny, men jeg har ikke lige set det før, men jeg kunne godt tænke mig at lave et hul i gulvet, bare ca. 10 cm x 5 cm eller sådan, og så 5 cm dybt, og så installere en metal bakke man kan tage op. Ideen er at man så bare kan feje skidt og møg ned i hullet i stedet for at finde fejebakken frem, for jeg er nemlig en doven hund

Ville bare høre om nogen havde set en løsning allerede, eller om der er nogen der kender et sted, hvor man kan købe noget der kan bruges som den 'bakke' der.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har (eller installerer) en centralstøvsuger, så kan man få en "fejebakke" til at installere i soklen. Prøv at google "centralstøvsuger fejebakke". Det er en slags mundstykke, monteret i soklen, hvor man fejer snavs hen til, og aktiverer - vupti er snavset suget bort.

For mange år siden blev jeg klippet hos en frisør i Skovlunde eller Ballerup. Butikken lå i et lille torv, og der havde man et hul i gulvet på ca. 20 * 10 cm. ude i siden), hvor alle hårene blev fejet hen, og forsvandt ned i kælderen (der har nok stået en spand eller andet nedenunder). Det er måske en løsning?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Central støvsuger
En Blikmetal-madkasse
En dåse så du kan "nøjes" med at bore et tilpas stort hul i gulvet med en hul-sav
Køb en hånd-støvsuger til at fjerne skidtet med
Køb enaf de der fejebakker med skaft som de bl.a. bruger på hovedbanegården, Mc D og andre offentlige steder.

 

Ikke en dum ide med en centralstøvsuger - men som min lejelighed ser ud, er jeg nødt til at installere den fejebakke i en væg - ved i om det kan lade sig gøre? Det er en spansk væg.

Bor du i lejlighed, er det med fejebakken til centralstøvsuger det mindste problem. Der skal være plads til støvsuger - rør ud i det fri - rør der evt. fræses ind i vægge - sugesteder hvor du kan sætte slangen på - og så `fejebakken`med rør til.
Og ja den kan monteres i alle vægge men sidder typisk i soklen under køkkenbordet.

Men  du kunne jo blive beskyldt for: som tidligere statsminister Poul Schlytter sagde " Der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
En rigtig god ide. Jeg ville finde en form for rist og derefter skære et hul i trægulvet og en boks enten af metal eller træ som passer risten.

p /p
Skrevet af ev elmand på 27-07-2015 17:32

Bor du i lejlighed, er det med fejebakken til centralstøvsuger det mindste problem. Der skal være plads til støvsuger - rør ud i det fri - rør der evt. fræses ind i vægge - sugesteder hvor du kan sætte slangen på - og så `fejebakken`med rør til.
Og ja den kan monteres i alle vægge men sidder typisk i soklen under køkkenbordet.

Men  du kunne jo blive beskyldt for: som tidligere statsminister Poul Schlytter sagde " Der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet"

 

Jeg er lige ved at bygge om alligevel, så har gipsloft nede i gangen, så kan faktisk fint trække det meste af rørene. Dog kommer noget af det til at gå langs væggen, over et skab, og ned gennem skabet og ud af den anden væg, til udsug, og en fejebakke, hvis det ville være. Jeg trækker hvertfald rørene nu, så kan jeg altid vælge at installere resten, hvis jeg keder mig en søndag

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis