spot og insektnet.

Hvordan er det med insektnet og spot i udhæng? Tænker mht. til varme, er der nogle regler? Kan ikke rigtigt finde noget insektnet der er "varmegodkendt" Vil bruge spot, der er beregnet til, montage direkte i isolering.

Lurer også lidt på montering, Ø79 hul i 95mm udhængsbrædder? Hvad gør man? udveksling el. borer "mel" 2 brædder?

Vh 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes finmasket fluenet der er lavet af galv. jerntråd. Det kan tåle varmen. Men hvis spot er beregnet til at sidde direkte i isolering er jeg sikker på at plast fluenet ogs kan klare den opgave.
Til det sidste spørgsmål: Du kan bore imellem 2 brædder, men da du "kun" borer 79 mm væk, er er 7-8 mm træ tilbage. Det skulle nok kunne holde det på plads, selv om du borer midt i et bræt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan også få fat på rustfast fin-masket "mesh"/net, omend dette er pænt meget dyrere end "alm." isekt net. Til gengæld kan det holde til en del mere end plast og galvaniseret kan, især hvis der kommer fugt med ind i billedet.

 

Hvis du er bekymret for at dine spot bliver for varme kan jeg KUN ANBEFALE at skifte lyskilderne ud til LED de giver ikke ret meget varme da det kun er få watt de bruger og så er de vist ingen tvivle om at det ren økonomisk betaler sig på sigt, alt i alt skift til led og. 2 fluer med et smæk

Jamen Mfrost - - - se dog på mandens problem, Det var jo netop fluer han ville undgå 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af mfrost på 29-07-2015 12:06
Hvis du er bekymret for at dine spot bliver for varme kan jeg KUN ANBEFALE at skifte lyskilderne ud til LED de giver ikke ret meget varme da det kun er få watt de bruger og så er de vist ingen tvivle om at det ren økonomisk betaler sig på sigt, alt i alt skift til led og. 2 fluer med et smæk

 

Spottene bliver monteret med led, problemet er jo bare at lamperne er godkendt til alm. halogen. Så hvis en evt ny ejer af huset monterer halogen, nytter det ikke noget, hvis hytten brænder ned pga af insektnettet.                 Min tvivl går mere på om der nogle regler vedr. insektnet og spots.

 

iøvrigt tak for svarene

 

Der er ikke nogen specifikke regler, for insektnet. Kun den at man ikke må bygge spots ind i noget brandbart, hvis ikke de er godkendt til det.
Man kan ikke gøres ansvarlig for hvad en eventuel ny ejer af huset gør. Det vil være at trække ansvaret alt for langt, så det mener jeg ikke man skal tænke på.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis