Nyt tag

Hej Alle,
Jeg gor overvej at lægge ny tag ind for den næste par år og vil lige høre jeres mening!

Lige nu har vi en gamle eternit tag fra 1964 som har været malet på et tidspunkt! Jeg vil gerne skift det ud med en teglsteen tag hvis det er muligt og overvej at lav det selv.

1. Er det typisk muligt at skift en eternit tag ud med en teglsteen tag, i forholdt til underliggende konstruktion/ vægt osv?

2. Er det nogen som kan del erfaring på en lignende projekt?

Glæder mig til høre fra jer!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil gerne tilføj den eksisterende tagkonstruktion er gitterspær/Kassespær og virker som de har det godt!
Jeg har skiftet taget fra eternit til tagsten. Men det er et gammelt hus med 45 gr. rejsning, og som tidligere har haft teglsten, så jeg var ikke urolig for bære evnen. Men med en gitterspær konstruktion skal det undersøges om de kan bære det tungere tag. Eller hvad der skal gøres for at de kan bære.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Og om disse ligger af på bagmur og om den kan holde til tungt tag.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du skifter fra et let tag til et tungt tag. Jeg ville tage fat i en bygningsrådgiver, for at hjælpe dig med dette.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Tak for jeres svar!

Er der nogen, der kan anbefale en god og rimeligt prissat bygningsrådgiver i københavnsområdet som i måske har haft tidligere erfaringer med?

Vi har også planer om at bygge en tilbygning på huset, så måske en arkitekt ville være bedre idea? Kan nogen anbefale en arkitekt, som de tidligere har brugt i eller omkring København?

På forhånd tak!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også