Børnegitter til denne trappe nedgang?

Hvordan mon man kan sætte et børnegitter op på trappe nedgang?
Håber nogle derude måske har en løsning
VH
Eileen 

 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan da blot bruge et standard væg til væg - lige ud..
Men du skal vist lige rydde kasser væk først ;-)
(ellers så stiller du blot kasserne op, som spærre.. - så er den i vinkel) ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af GardenGirl på 24-07-2015 21:39
Du kan da blot bruge et standard væg til væg - lige ud..
Men du skal vist lige rydde kasser væk først ;-)
(ellers så stiller du blot kasserne op, som spærre.. - så er den i vinkel) ;-)

 

Mener du et standard sikkerhedsgitter?  Mon man også kan bruge det, selv om "fladen" til højre er skrå og der på modsatte side lige overfor er en glasdør? 

 

Skrevet af GardenGirl på 24-07-2015 21:39

dobbelt??

 

Der skal både være et gitter oppe og nede hvis det er det du mener 

 

Husk lige at kigge efter hvad slags sikkerhedsgitter du har, da nogle modeller fornyelig ikke er godkendt øverst ved en trappe længere. Da flere børn har hivet hele gitteret med i faldet når de har stået op af det..

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce
Skrevet af Den Studerende Bygningskonstruktør på 24-07-2015 23:13
Husk lige at kigge efter hvad slags sikkerhedsgitter du har, da nogle modeller fornyelig ikke er godkendt øverst ved en trappe længere. Da flere børn har hivet hele gitteret med i faldet når de har stået op af det..

 

Hmm ok, gad vide om Ikeas er sikkerhedsgodkendt, de skriver ikke nogeet om det på deres hjemmeside 

 

Her er et link:
http://politiken.dk/forbrugogliv/forbrug/forbrugersikkerhed/ECE2666061/ikea-traekker-farlige-trappegitre-tilbage/

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Undskyld hvis mit svar blev lidt kantet.. og bliver det mere nu...
jeg ved det er politisk ukorrekt....
jeg er meget imod, at lave en masse specialsikringer - for alt, hvad vi laver - vil give en falsk tryghed på et tidspunkt.. og det vil give barnet en tryghed, at et andet sted, hvor forholdende er "næsten samme" - der kan man bare tonse løs.... og så er det helt galt.. hvad med naturlig tilgang
= usikkert?? kigge på mor/far - er det ok??? - prøve.. føles usikkert.. nej tak..
det samme med en bekendt (nr. 2 ægteskab) - han ville have gitter for brændeovn.. men som konen sagde.. een gang - så er det lært...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af GardenGirl på 25-07-2015 00:48
Undskyld hvis mit svar blev lidt kantet.. og bliver det mere nu...
jeg ved det er politisk ukorrekt....
jeg er meget imod, at lave en masse specialsikringer - for alt, hvad vi laver - vil give en falsk tryghed på et tidspunkt.. og det vil give barnet en tryghed, at et andet sted, hvor forholdende er "næsten samme" - der kan man bare tonse løs.... og så er det helt galt.. hvad med naturlig tilgang
= usikkert?? kigge på mor/far - er det ok??? - prøve.. føles usikkert.. nej tak..
det samme med en bekendt (nr. 2 ægteskab) - han ville have gitter for brændeovn.. men som konen sagde.. een gang - så er det lært...

Jeg er da enig med dig, med "almindelig" afspærring af hhv. brændeovn eller normal trappe op/nedgang, men dette her er en spiral trappe som vores 1 år gamle søn, ikke skal prøve at falde ned af bare en gang, en brækket nakke eller andet kan være en dyr lærestreg. Plus der er er et "hul" på 30x30 lige til højre for trappen med direkte fald ned til underetagen. 

 

Jeg harselv haft de der IKEA gitre, og de er kun moneret med friktion af gummi mod overfladen hvor man spænder det op. Mankan (nogle gange) få nogle plast-"beslag"/"kopper" som man kan skrue fast, og så sætte gitterets gumme-fødder derind, men det er stadigvæk muligt for "vægt nok" at skubbe gitteret fri.

Baby Dan Flex gitrene er en fornuftig løsning,der gør brug af der skal være mindst 15* vinkel mellem de enkelte enheder, så de danner en "bue", og på denne måde flytter presset fra midten af gitteret over på væggene.
Der skal skrues et beslag fast på væggene, hvori du klikker gitteret relativt nemt af og på, men det er med en relativt stærk klik-lås, så selv en voksen skal bruge kræfter for at åbne den.
Min 13-årige datter og min kone har svært ved det, min 11 og 7 årige pige og dreng kan ikke, og selvf. kan den mindste på 18mdr heller ikke.

Der er låge i gitteret, der dog er lidt besværlig at lukke korrekt, men med lidt træning til at finde den rette teknik, går det relativt nemt at lukke lågen så den er låst. Det er især svært på du har gitteret hen over store åbninger så det kan gi' sig lidt.

I din situation vil jeg mene at Flex M eller L vil passe til behovet, hvad enten du kun vil blokerer trappen, trappen og en dør, eller på tværs af rummet sådet kun er den ene halvdel af etagen der har adgang til trappen.

 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis