Spørgsmål & Råd om Klikgulv.

Går meget og overvejer at ligge noget klikgulv i mit køkken.

Det er dog første gang jeg prøver noget i den dur, men har normal hænderne skruet ok på.
Dog har jeg et par spørgsmål som måske er gode eller lidt dumme Uvidehed.
Og så vil jeg godt ha alle de gode råd jeg kan få.

Når jeg fjerner det gamle gulv så er der spånplader nede under. Så skulle være lige til at ligge oven på.

Skal dog ha det lagt ind under vaskemaskinen og opvaskemaskinen som står i køkkenet, Og kunne godt tænke mig der kunne klare vis der løb noget vand ud, uden at det kunne løbe ned under. Så kan man fuge i kanterne under "maskinerne"? I så fald hvad jeg jeg bruge til at fuge med?

Og så er der flere steder hvor soklen fra køkkenbordet ikke har nogen lister, men hvor det gulv der er nu bare ligger helt ind til? hvad gør jeg der..

Håber i kan hjælpe lidt og komme med nogen gode råd.

Kim.

Går meget og overvejer at ligge noget klikgulv i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af AJohansen på 27-07-2015 01:22
Hej Kongkim
Er du sikker på, at det er spånpladegulv? På billede 1 ligner det en masonitplade/træfiberplade, som sikkert ligger over en anden type gulv.
I gamle dage lagde man tit en masonitplade på eksisterende gulv før man lagde vinyl.
Jeg vil købe Pergo laminat gulv, i den kvalitet som hedder original excellence, hvis jeg var dig. Husk også at købe et undergulv til at ligge under laminatgulvet.
Du må ikke ligge gulvet ind under din opvaskemaskine, da gulvet skal kunne "bevæge sig".
Husk altid at læse liggevejledningen som følger med gulvet, hvis du ikke følger vejledningen, så bortfalder garantien på gulvet.
Primo laver nogle sølvgrå plastlister/sandlister og dem kan du købe i Silvan.

 

Det ændre lige som lidt på tingende. 

Vis jeg ikke må ligge det ind under. Hvad gør jeg så. For vis jeg bare ligger gulvet op til vil der komme en kant fra under gulvet og klik gulvet? Så vil det blive noget rigtig møg at få den ud igeen vis det engang bliver nødvendigt? 

 


Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/5304' class='af-profile-link'>AJohansen</a> på 27-07-2015 01:22
Hej Kongkim
Er du sikker på, at det er spånpladegulv? På billede 1 ligner det en masonitplade/træfiberplade, som sikkert ligger over en anden type gulv.
I gamle dage lagde man tit en masonitplade på eksisterende gulv før man lagde vinyl.
Jeg vil købe Pergo laminat gulv, i den kvalitet som hedder original excellence, hvis jeg var dig. Husk også at købe et undergulv til at ligge under laminatgulvet.
Du må ikke ligge gulvet ind under din opvaskemaskine, da gulvet skal kunne "bevæge sig".
Husk altid at læse liggevejledningen som følger med gulvet, hvis du ikke følger vejledningen, så bortfalder garantien på gulvet.
Primo laver nogle sølvgrå plastlister/sandlister og dem kan du købe i Silvan.


Hvad er det for noget pjat med at man ikke lå lægge gulvet ind under opvaskemaskinen? Har jeg godt nok aldrig hørt om?

Mvh. Christian M
 

Jeg har repareret mange opvaskemaskiner, og det er meget vanskeligt hvis ikke gulvet er ført igennem under maskinen. Det at der står en opvasker på gulvet kan ikke fastholde gulvet. det har stadig bevægelses frihed.

Den beskrivelse ved radiator som Regmos har er rigtig god. Men tegningen kan misforstås. Jeg går ud fra at det stiblede er på kanttræet og de linier der går "lidt ind igen" er under pladen, så giver det mening. Det er bar et hul og en kile.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis