Hængselbor med diameter 52mm

Jeg leder desperat efter et hængselbor med en diameter på 52mm. Det er ikke lykkedes mig at finde en forhandler, hverken fysisk eller online. Hængslerne er købt, og kræver dette bor. Forhandleren af hængslerne kunne ikke hjælpe. Nogen der tilfældigvis ved, hvor det kan købes?

Jeg leder desperat efter et hængselbor med en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Din tømmerhandel kan nemt skaffe det hjem til dig, de handler med unimerco.
og - det er nok billigere at lave "alt" det selv * med den fineste skabelon m.m. - end at bestille nogetsomhelst gennem tømmerhandel/Kyocera-Unimerco..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Måske kan du bruge et stilbart bor  

Det kræver dog at du kan spænde din boremaskine fast i en stander(eller har en søjleboremaskine, som kan tage dine låger), da det bor er så godt som umuligt at styre i hånden, også selv om du benytter en bore skabelon. 

Der skal også laves en masse prøve boringer inden du rammer den helt rigtige diameter, men det er vel også til at overse 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja rigtigt Henrik.

Det er jo bare det at spidsen skal/bør slibes noget ned, for ikke at "gå" igennem lågerne, det skal der lige tages "højde" for.

Kedelig at få ødelagt forsiden af lågerne, korpus kan til en vis grad være ligegyldigt med, det er "kun" de yderste der blir' at se & disse er som regel dækket af en plade i samme træsort.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis