hjælp til peugeot 206 der lyder som Lykkehjulet

hej alle kan i hjælpe mig jeg har en peugeot 206 fra år 2000 den er begyndt at ja jeg ved ikke hvordan jeg skal for klar det det lyder lidt som Lykkehjulet da det var i tv. den klukker/skure når jeg slipper Speederen og holder op igen når jeg gasser op det bliver den ved med samt når jeg har kørt under 5 minutter begynder den at sætte ud og ville ikke tage imod gassen og det går ikke væk får jeg slukker motoren i små 20 minutter også kan jeg kører nogle minutter igen. hvis jeg holder stille og den for lov til at stå i tomgang omdrejningstælleren helt amok og bilen går ud jeg har så fået en jeg kender til at se på den men han siger det nok er gearkassen der er død. men der er jo ikke nogle problemmer med at skifte gear. håber der er nogle der kan komme med et godt bud på hvad det kunne være      

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af gutti på 23-07-2015 20:49

hej alle kan i hjælpe mig jeg har en peugeot 206 fra år 2000 den er begyndt at ja jeg ved ikke hvordan jeg skal for klar det det lyder lidt som Lykkehjulet da det var i tv. den klukker/skure når jeg slipper Speederen og holder op igen når jeg gasser op det bliver den ved med samt når jeg har kørt under 5 minutter begynder den at sætte ud og ville ikke tage imod gassen og det går ikke væk får jeg slukker motoren i små 20 minutter også kan jeg kører nogle minutter igen. hvis jeg holder stille og den for lov til at stå i tomgang omdrejningstælleren helt amok og bilen går ud jeg har så fået en jeg kender til at se på den men han siger det nok er gearkassen der er død. men der er jo ikke nogle problemmer med at skifte gear. håber der er nogle der kan komme med et godt bud på hvad det kunne være      

Ja det kan vist være alt fra Bent Bur til noget med elektronikken eller et delsvist stoppet benzinfilter, sidste mulighed er rimelig nemt og tjekke uden de heltstore forudsætninger ved simpelthen og skifte. Ellers prøv og få motorstyringen læst ud. 

Sjukken bør nok holde sig langt langt væk fra alt der ligner biler.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja Benzinfilter har jeg ikke lige tænkt på så måske men det giver jo ikke den lyd ude under motoren jeg har også fået den læst for fejl men der kan den ikke finde noget har fået skift tændspole og lampesonde og tændrør. Men hvad kan den skure lyd være hvis det ikke er gearkassen den er gal med 😔😔 alle jeg kender er løbet tør for idee😓😓
Skrevet af gutti på 23-07-2015 22:43
Ja Benzinfilter har jeg ikke lige tænkt på så måske men det giver jo ikke den lyd ude under motoren jeg har også fået den læst for fejl men der kan den ikke finde noget har fået skift tændspole og lampesonde og tændrør. Men hvad kan den skure lyd være hvis det ikke er gearkassen den er gal med 😔😔 alle jeg kender er løbet tør for idee😓😓

Tror ikke lyden og udsætterne har noget med hinanden og gøre.

En skurelyd kan komme mange steder fra. Det kunne være udstødning/dens afskærmning, diverse andre skærme i motorrummet/undervogn eller sågar motorophæng.

Jeg kan gætte på alt muligt det sikkert ikke er. Vil hellere høre lidt om hvordan/hvornår/under hvilken omstændigheder unoderne kom osv.  

 

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Som sagt begynder den at skure når man køre over 30 men kun når man slipper speederen når man så har kørt et stykke tid på ca 5 minutter eller den kommer lidt over 70 gader begynder den at sætte ud og ville ikke tage imod gasen. Holder man stille med den i tomgang begynder omdrejningerne at flippe ud og bilen går ud😓 det begyndte i sidste uge om onsdagen og der hoppet den kun lidt i tomgangen men så begynde den med at skurer når man slap speederen og jeg kørte den på værksted fradag og han sagde så at det var gearkassen men der er ikke noget at mærke når man skifter gear så jeg skulle bare kører den til skot ja jeg ved godt at jeg kan skotte den men det syndes jeg også er lidt syndt for der er ikke noget rust i den m
Skrevet af gutti på 24-07-2015 10:59
Som sagt begynder den at skure når man køre over 30 men kun når man slipper speederen når man så har kørt et stykke tid på ca 5 minutter eller den kommer lidt over 70 gader begynder den at sætte ud og ville ikke tage imod gasen. Holder man stille med den i tomgang begynder omdrejningerne at flippe ud og bilen går ud😓 det begyndte i sidste uge om onsdagen og der hoppet den kun lidt i tomgangen men så begynde den med at skurer når man slap speederen og jeg kørte den på værksted fradag og han sagde så at det var gearkassen men der er ikke noget at mærke når man skifter gear så jeg skulle bare kører den til skot ja jeg ved godt at jeg kan skotte den men det syndes jeg også er lidt syndt for der er ikke noget rust i den m

Jo ja. Motorens opførsel og lydene er formodentelig to forskellige ting.

Motorgangen: Men der kunne være et problem med tilførslen af brændstoffet siden fejlen ikke kan læses ud.

Og skurrelyden kan stadig være mange forskellige ting. Det er kun og lytte samt bruge udelukkelsesmetoden. 

Når du bliver ved med og snakke om gearkasse.

Er der en passende mængde olie på gearboxen ???

Er det bare i et gear det skurre ???

Følger skurrelyden motorens omdregninger eller hjulenes omdregninger ???  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Har idag fået en til at komme og se på den det med gearkassen er pakningerne det er så der lyden kommer fra 😓 men så er der det problem med den sætter ud han siger han ville gætte på tændbroen men den er jo ny. Han tror ikke det er benzinfilteret da den kun gøre det når den bliver varm alså ca 72 gader slukker du den i ca 5 minutter kan du kører tilbage igen 😓 han forstår ikke at de ikke kan måle sig farm til fejlen for når den begynder med det kan den dårlig når slæbe sig farm 😓
Skrevet af gutti på 25-07-2015 20:49
Har idag fået en til at komme og se på den det med gearkassen er pakningerne det er så der lyden kommer fra 😓 men så er der det problem med den sætter ud han siger han ville gætte på tændbroen men den er jo ny. Han tror ikke det er benzinfilteret da den kun gøre det når den bliver varm alså ca 72 gader slukker du den i ca 5 minutter kan du kører tilbage igen 😓 han forstår ikke at de ikke kan måle sig farm til fejlen for når den begynder med det kan den dårlig når slæbe sig farm 😓

Hvis jeg forstår dig ret kommer lydene fra diffrentialet. Det betyder så nok i praktic du skal have skiftet gearkassen.

Kommer nok ikke det med motorgangen nærmere hvis du ikke vil undersøge det foreslåede. Det jeg foreslår har jeg en gang erfaret har være skyld i lignende problemer på en fransk bil.  

Og ja, er enig med den sidste der har kigget på problemet. Hvis det ikke er filteret bør man kunne læse sig frem til problemet i motorstyrringen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nu er den holdt op med at sætte ud det er den nye lampesonde der er fejl i. Det at den siger som lykkehjulet er muligvis træakslene i føresinden.
Men har da gearkassen i hovedet i nu der var en af jer det skriv om det kun var i et gear nej det er i alle kun når man kører og slipper foden fra speederen kommer lyden og går ikke væk får du gasser om igen om man træder koblingen ned eller ej er lyden der eller om man triller i frigear er lyden der
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis