Vedhæftede filer/ virus

Hej

Jeg har her i virusperioden modtaget et par hundrede mails fra alverdens steder, en del af dem var med vedhæftede filer.
Jeg har slettet dem alle, men de er jo bare flyttet over i mappen med slettede filer.

Er der nogen risiko med det eller hva gør man??

Iøvrigt har jeg installeret Spybot og ved hver scanning finder den (for mig at se) de samme filer/problemer som jeg så afhjælper, men næste gang er de der igen.

Her er hvad der kommer i udklipsholder når jeg kopierer resultatet:

FCI: Class ID (Registreringsdatabasenøgle, nothing done)
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{F7F808F0-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8}

FCI: File Extension (Registreringsdatabasenøgle, nothing done)
HKEY_CLASSES_ROOT\\TypeLib\{40B1D454-9CA4-43CC-86AA-CB175EAC52FB}

FCI: File Extension (Registreringsdatabasenøgle, nothing done)
HKEY_CLASSES_ROOT\\Interface\{1C01D150-91A4-4DE0-9BF8-A35D1BDF1001}

FCI: File Extension (Registreringsdatabasenøgle, nothing done)
HKEY_CLASSES_ROOT\DyFuCA_BH.BHObj.1

FCI: File Extension (Registreringsdatabasenøgle, nothing done)
HKEY_CLASSES_ROOT\DyFuCA_BH.BHObj


--- Spybot-S&D version: 1.2 ---
2003-06-24 Includes\Cookies.sbi
2003-08-06 Includes\Dialer.sbi
2003-08-12 Includes\Hijackers.sbi
2003-08-01 Includes\Keyloggers.sbi
2003-08-07 Includes\Malware.sbi
2003-03-16 Includes\plugin-ignore.ini
2003-06-24 Includes\Security.sbi
2003-08-07 Includes\Spybots.sbi
2003-03-16 Includes\Temporary.sbi
2003-07-31 Includes\Tracks.uti
2003-07-17 Includes\Trojans.sbi

Er dette normalt??
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg har her i virusperioden modtaget et par hundrede mails fra alverdens steder, en del af dem var med vedhæftede filer.
Jeg har slettet dem alle, men de er jo bare flyttet over i mappen med slettede filer.

Er der nogen risiko med det eller hva gør man??

Umiddelbart er der ingen risiko ved at modtage en virus i en mail, med vedhæftede filer. Der er heller ikke nogen risiko ved at åbne mailen, blot skal man hold sig fra at åbne de vedhæftede filer.


Gør følgende:
Download Adaware 6.0 her: http://ftp.pcworld.com/pub/new/privacy___security/aaw6181.exe

Kør den, og slet de filer den anbefaler.



Dernæst ville jeg installere en rigtig virusscanner, f.eks. Norton Antivirus 2003, som checker ALLE mails inden de kommer ind i Outlook. (og det samme når du sender). http://nct.symantecstore.com/fulfill/0001.69
Alternativt, kan du prøve denne online virusscanner: www.antivirus.dk

Til sidst ville jeg køre Microsofts opdatering:
http://windowsupdate.microsoft.com , og installere de opdateringer den anbefaler. Så har du gjort ALT hvad du kan.

Mvh ThomasB
Dog skal man være opmærksom på, at spy-programmet også gør Kazaa, Grookster m.fl. uanvendelige, så de skal genindstalleres. Det er "prisen" for at de er gratis.

Mvh. JørgenE
Citat fra ThomasB

Umiddelbart er der ingen risiko ved at modtage en virus i en mail, med vedhæftede filer. Der er heller ikke nogen risiko ved at åbne mailen, blot skal man hold sig fra at åbne de vedhæftede filer.


Der er mange, der siger, at Outlook (Express) er sårbar, fordi en mail kan indeholde VBS-kode, som kører så snart mailen åbnes (åbnes "rigtigt" eller vises i preview), lidt à la makrovirus i wordfiler.

Er det en hårdfør skrøne, eller er det et problem, man skal tage seriøst?

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Citat fra JørgenE

Dog skal man være opmærksom på, at spy-programmet også gør Kazaa, Grookster m.fl. uanvendelige, så de skal genindstalleres. Det er "prisen" for at de er gratis.


Det er nemlig derfor jeg bruger SpyBot-programmet. Den skulle nemlig lave en dummy-indstilling som præcis gør at Kazaa og andre programmer ikke skal geninstalleres. Men jeg videregiver blot denne information som hear-say og garanterer ikke holdbarheden i praksis. Men på min computer virker det.
Det gjorde den ikke med Lavasofts Ad-aware 6. Derfor blev SpyBot min ven.

Mvh Allan
Annonce
Hej

Jeg har netop prøvet kazaar igen efter at have brugt SpyBot i 1-2 uger og kan meddele at kazaar fungerer fuldstændig normalt. Bruger windows XP.
SpyBot er efter min mening et genialt program, iløbet af ingen tid fandt det 30-40 underlige filer som andre har lagt i min computer, slettede dem uden problemer. Jeg har prøvet at scanne harddisken efter en surftur (kun på lødige sider der sømmer sig for en LDS´er) og alligevel fandt SpyBot 3-4 nye filer.

mvh Anders Kruse
Og så for at vi ikke specielt EDb ´kyndige kan drage et par erfaringer...
Hvor downloades disse vidunderlige gratis prgrammer og hvad hjælper de med ??

Så adresse på nettet og gerne størrels samt noget omkring hvad de gør..

På forhånd tak

Njord wink

MVH Njord
Citat fra njord

Og så for at vi ikke specielt EDb ´kyndige kan drage et par erfaringer...
Hvor downloades disse vidunderlige gratis prgrammer og hvad hjælper de med ??

Så adresse på nettet og gerne størrels samt noget omkring hvad de gør..

På forhånd tak

Njord wink



Google er din ven: Søg på "spybot" og første hit er http://security.kolla.de hvor den kan downloades. Der er også andre hits der kan bruges.
Str. på Spybot - Search & Destroy 1.2 er ca. 3,5 MB

På siden http://www.safer-networking.org/ kan du læse på moderne dansk hvad den gør. Jeg er ikke helt inde hvad begrebet Spyware indbefatter, men det lader til at programmet i hvert fald ikke skader :-)

Mvh Allan
- Nu skal det jo lige nævnes at diverse vira ikke kun hæfter sig på mails, men også på hjemmesider, man kan let få lagt en virus på sin PC når denne indlæser diverse billeder fra hjemmesider. Og det er vigtigt at slå funktionen "preview" fra i sit mailprogram.

Programmer til at opdage spyware er okay, men spyware er jo ikke en virus, blot et program der ligger i baggrunden og "ser" hvilke typer sider du besøger på nettet og derefter sender dig reklamer der passer på de pågældende sider. Det kan også være programmer der er lagt ind sammen med er regulært program fra leverandørens side.

Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis