springvandspumpe 12 volt - med god løftehøjde?

Hej - jeg er ved at blive trist.. har lavet det fedeste vandfald / vandløb - men det er tilsluttet et solcelleprojekt med batteri, for drift hele døgnet.. men at finde en god pumpe til 12V, der har en løftehøjde på +2,5 Meter - med mere end "dryp"... det er ved at drive mig til .....
Er der nogen, der kan give et godt råd...??? (fuglene er galde for løsningen dog, der er vand nok til at bade fjer om morgenen.. det er såå fint at se på :-))

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal da ikke blive trist over det. Gå ind på biltemas hjemmeside og din sorg er til glæde vendt. Der findes pumper til dit brug. Du kan også søge på google efter 12v pumper. Det kræver en pæn størrelse batteri at lade pumpen køre om natten, idet forbruget er mellem 5A og 8A. Det betyder at du skal have solceller, der kan forsyne pumpen i de lyse timer og samtidig lade batteriet op.

fase

tja.. men jeg har nu prøvet 3 pumper.. med det stadig nedslående resultat, at løftehøjden ikke er stor nok...(i det mindste virker den så efter flere uger... hvilket ikke ellers er oplevelsen). den sidste her, pjasker blot lidt ud.. men fuglene er da ok begejstrede ;-) blot ikke jeg...

OG.. solceller + batteri - det kan vist forsyne en mindre lejr.. mit/vores motto plejer at være.. "gå aldrig ned på udstyr" ;-)

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hvorfor ikke en 230 v pumpe med en inveter imellem

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
ja - det kunne måske godt blive løsning.. jeg kan bare ikke forstå, at man ikka kan få en 12 V.. der virker??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hvad med at prøve en 12v lænsepumpe til en båd ? der er flere modeller at vælge imellem , og de gir da en rimelig vandmængde

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Annonce
Har her i foråret lavet en havedam http://havedamssiden.akvariefisk.dk/ undr havedamsfilte.
Ville selv prøve med lavspændingspumper, men intet i 12/24v kunne levere vand nok efter et løft på 2,5 m.
Jeg opgav derfor og anskaffede en 220v 10.000 ltr. pumpe for at kunne få vand nok til et vandfald. denne pumpe er nede på mellem 6/7000 ltr. efter løftet, så det koster at løfte vand.
Du kan få havepumper i alle afskygninger til alverdens priser, så det er nok eneste mulighed da jeg kan forstå at med 12v. får du alt for lidt and op.
Har her i foråret lavet en havedam http://havedamssiden.akvariefisk.dk/ undr havedamsfilte.
Ville selv prøve med lavspændingspumper, men intet i 12/24v kunne levere vand nok efter et løft på 2,5 m.
Jeg opgav derfor og anskaffede en 220v 10.000 ltr. pumpe for at kunne få vand nok til et vandfald. denne pumpe er nede på mellem 6/7000 ltr. efter løftet, så det koster at løfte vand.
Du kan få havepumper i alle afskygninger til alverdens priser, så det er nok eneste mulighed da jeg kan forstå at med 12v. får du alt for lidt and op.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis