Hvad bruger man en Torx 27 til?

Hej LDS'er

hvad bruger man en bits Torx 27 til?

På forhånd tak for et eventuel svar.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til en skrue, med Torx 27 kærv ;-)

Det kan f.eks. være lange skruer, til gulv m.m.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af GardenGirl på 21-07-2015 16:29
Til en skrue, med Torx 27 kærv ;-)

Det kan f.eks. være lange skruer, til gulv m.m.

Det var også det svar, jeg skulle til at give, men overvejede om det var det, spørgsmålet gik ud på. TORX numrene stiger med tykkelsen på skruerne. Sammenhængen mellem tykkelse og nummer er jeg ikke klar over.

 

 

 


fase
Jeg oplever, at mange skruer fra samme producent, har ens torx-kærv... det vil sige, at en 3x30 og en 5x70 kan begge være med torx 20 (blot lige fra hukommelsen...) det er nemt, at man ikke skal piske rundt og skifte bit hele tiden.. Jeg tror faktisk ikke det har meget med tykkelsen af skruerne at gøre længere - det havde det nok for 6-7 år siden - som jeg husker det (det vil sige, at det nok er 10-15 år siden :-()
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
😀 GardenGirl, ja jeg tænkte nok, at det var til en skrue, men jeg har aldrig stødt på en Torx 27. Normalt bruger man jo T10, T15, T20, T25 og T30. Så da jeg fik spørgsmålet om, hvad man brugte T27 til, så var jeg nød til at søge professionel svar på LDS 😉
Så T27 bruges primær til gulvskruer? Men vel en sjælden brugt Torx størrelse?

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Jo større en skrue, jo større en torx. T20 bliver dog brugt til rigtig mange størrelser (heldigvis). Jeg køber altid selv T20 skruer og har et helt læs T20 bits købt i biltema.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Mon ikke bare det er et spørgsmål om, at det ser "flot" ud, når man står i byggemarkedet og kan købe et sæt Torx 10-40 med spring på 1. Det koster ikke noget for producenten at lave dem i forskellige størrelser så de putter dem i, for at kunne sælge et "komplet" sæt. I praksis findes der ikke skruer, som bruger andet end spring på 5, så de bliver aldrig brugt, men forbrugerne er dumme nok til at købe dem. Man vil jo nødig stå og mangle....
På samme måde med gaffelnøgler og topnøglesæt. 8, 10 og 13 bruger man ofte. Men 9, 12 og 14? Næsten aldrig.
Arbejder man med biler er det nogen gange sådan ar den ene ende er 12 den anden er 13, så skal man ikke have 2 sæt gaffelnøgler for at skrue. Har skruet på mange biler, så husker ikke hvor det var. Sikkert Skoda eller Fiat. så 12 og 14 bruges på biler som jeg husker det. Tror faktisk aldrig jeg har brugt en 9 mm. Men 8 en del gange.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af jenshøj på 21-07-2015 21:34
Mon ikke bare det er et spørgsmål om, at det ser "flot" ud, når man står i byggemarkedet og kan købe et sæt Torx 10-40 med spring på 1. Det koster ikke noget for producenten at lave dem i forskellige størrelser så de putter dem i, for at kunne sælge et "komplet" sæt. I praksis findes der ikke skruer, som bruger andet end spring på 5, så de bliver aldrig brugt, men forbrugerne er dumme nok til at købe dem. Man vil jo nødig stå og mangle....
På samme måde med gaffelnøgler og topnøglesæt. 8, 10 og 13 bruger man ofte. Men 9, 12 og 14? Næsten aldrig.

 

Det lille bilmærke toyota bruger ikke 13, men de bruger 12 og 14, Sååååå

 

Ja det var japanerne der begyndte med 12-14-16 i stedet for, som os i europa, 13-15-17.

TX27 har jeg truffet flere gange i amerikanske biler.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
JEg arbejder på div. makiner til søs, og her bruger vi MANGE størrelser af stjerne/gaffel nøgler, for at nævne lidt af sekvensen: 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 21, 22, 24, 27, 30, 32, 34, 36, 41, 46, 50, 55, 60, 65, 70, 80, 85, 90, 96, 100, 110, 115 og 120

Når der kommer tomme størrelser ind over, bliver de "ikke normale" størrelser oftere taget i brug: 16, 18, 20, 23, 25, 26, 28, 33 og videre deropad, om end de store størrelser er mindre sårbare for brug af skiftenøgler.

Torx har jeg flere gange mødt TX27, om end det oftest er "delbart med 5" der bliver brugt, om end det typist stopper omkring TX50, derover er det mere unbraco eller almindelige sekskantede bolt-hoveder der bliver brugt.

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis