Hvad bruger man en Torx 27 til?

Hej LDS'er

hvad bruger man en bits Torx 27 til?

På forhånd tak for et eventuel svar.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Hej LDS'er hvad bruger man en bits Torx 27... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Hvis man har haft en ældre svensk eller fransk bil indgår 18 mm i feriesættet

Ang. torx 27 har jeg været der et par gange, og vil aldrig mere købe et bitsæt der ikke har en 27.

mvh


 varmetossen

Og med Citroen (en gammel ZX'er) skule der anvendes de specielle 12 kantede torx nøgler.. husker ikke hvad de hedder, men det er vist den eneste gang de har været i brug.. Men uden dem kunne jeg ikke skifte trækakslen... så de har jo stået ubrugte i en del år efterhånden....

Sjovt nok er der heller ikke nogen standard for hvor dybt en torx skal være i en skrue... fx er de knap så dybe i en Bauhaus skrue som i en NKT skrue...

Og når vi er ved det så koster en Pozi2 skrue af samme dimension som en torx kun omkring det halve i Bauhaus.. så det har jo gjort sit for at genudbredde en pozi skrue.....

MVH Njord

MVH Njord
I nogle af de 12 kantede, kan man bruge en almindelig Unbrako nøgle.
Og torx kan bruges til de 6-kantede Unbrako, i en snæver vending..

Jeg mener at have brugt en torx 27 til at "vende klingerne" i en gammel (lånt) kompostkværn af mærket Alko.


Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg har mest anvendt en torx27 i forbindelse med billige skruer (særligt dem som Harald førte før de gik over til Fischer-skruer) hvor de var angivet til at være torx25 men bitten bare kørte rundt fordi de var for store i kærven ... ellers tror jeg mest de bliver anvendt i forbindelse med maskinskruer og lign. der anvendes til mekanik og lign..

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Annonce
Bla. til Still kædesave.

Michael.A.R

Jeg har brugt en TORX27 i forbindelse med montering af vinduer. Dvs til karmskruer.... De har alle været TORX 27 eller TORX30.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis