Hvad er betonfliser? Hvad bruges de til?

Hej,

Er der nogle, der kan hjælpe mig med bedre at forstå betonfliser?

  1. Hvad bruger man betonfliser til?
  2. Jeg kan se der er forskellige størrelser. Er der nogle størrelser der bruges mest til nogle bestemte projekter - eller hvordan fungerer det?
  3. Hvad med de forskellige typer af betonfliser
  4. Hvordan bliver jeg sikker på at betonfliserne er af god kvalitet?

 


/Kasper
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du præsiser hvad du mener?

Beton fliser forbinder jeg med belægninger i fortove.

Der finde utallige forskellige størrelser.

Kvalitets mærke: Er som regel (det jeg ved af) en trekantrøv at søge lidt på nettet eller besøg et beton støberi.

Ellers om du bruger Google kan du se i indstillingen billeder et bredt udvalg om du skriver beton fliser.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

1. Betonfliser bruges som kasteskyts mod politiet i mangel af brosten.

2. De forskellige størrelser er selvfølgelig lavet fordi folk er forskellige, og ikke alle kan kaste lige langt med de helt store.

3. De forskellige typer, er igen fordi folk er forskellige -nogle kan li' moderen, andre vil ha' datteren.

4. Det kan være svært, men prøv at føle hvordan de ligger i hånden, og få lov til at prøvekaste dem inden du bestemmer dig til en specifik flise. 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Havde håbet på et seriøst svar. Det er ikke alle som kender til byggebranchen.

/Kasper

Undskyld at jeg svarede som jeg gjorde...

Men dit spørgsmål ligner altså en joke.

Med mindre du bor laaaangt ude på landet, så ser du hver eneste dag betonfliser, og deres anvendelse.

Nogle fliser bruges på fortove, og er rimeligt tykke (kørefliser) fordi en lastbil skal kunne bakke derop uden at der sker noget. I villaer, bruges havefliser til indgange, terrasser og stier, disse fliser er ikke så tykke (5-8 cm) og findes i et utal af størrelser, farver og mønstre, alt efter smag og behag.

  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej Kaper.

Igen kan du ikke lade os vide hvad du eftersøger lidt mere konkret?

Humor skader vel ikke, det "gør vi" lidt i ind imellem.

Ikke fordi vi er useriøse lagt fra. ;-)

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Skrevet af maskinsnedker på 21-07-2015 14:44
Kan du præsiser hvad du mener?

Beton fliser forbinder jeg med belægninger i fortove.

Der finde utallige forskellige størrelser.

Kvalitets mærke: Er som regel (det jeg ved af) en tre kant prøv at søge lidt på nettet eller besøg et beton støberi.

Ellers om du bruger Google kan du se i indstillingen billeder et bredt udvalg om du skriver beton fliser.
Ps. der sneg sig en lille stavefejl ind (der skulle stå tre kant prøv) er nu rettet.

 

 

 

 

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg tænkte bare på, om de ikke også blev brugt som terrasssefliser?

/Kasper
De kan også nemt bruges til terrasse. Der findes fliser til nærmest et hvert behov. Som jeg ser det, er den største grund til at færre og færre bruger fliser til terrassen, er myrerne. Når myrerne har været der et par år, kan fliserne begynde og vippe. Det kan selvfølge jævnes ud igen ved at tage dem op, afrette og lægge dem igen. Hvis man derimod vælges en træterrasse skal den have olie et par gange istedet.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Spørger du om betonfliser kan Bruges til en terrasse ???? Ja du må undskylde men jeg kunne selv finde på at komme med en humoristisk svar da jeg vil tro at mindst 95% af alle flise belægninger på danske terrassen er af netop beton.....
Og du starter med at spørger hvad man bruger betonfliser til.... Tjah så beder man selv om at få et svar i den humoristiske ende, da jeg umiddelbart vil tro at enhver person over 7-8 års alderen ved hvad en beton flise er
Nu spørger du også om kvalitet er der noget bestemt du skal bruge fliser til
De mest anvendte områder er fortove, indkørsler, terrassen, trapper ?

Google is your friend 

Klik her. 

Eller her. 

Der findes så mange fliser/sten at det næsten er umuligt at remse dem alle op, men langt de fleste belægninger er lavet af beton i den ene ene eller anden udgave. 

Selvfølgelig finder der ligeså mange forskellige naturstens belægninger, men fælles for dem er at de typisk er dyrer end beton, så derfor vælger mange betonsten/fliser.

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis