Lovkrav vedr. vejrkompensering / renovering?

Jeg er ved at renovere mit hus, og har lavet ny gulvvarmeinstallation på en af mine etager, og nu hvor jeg er ved at få det sluttet til af smeden, så siger han at det er et lovkrav at man montere vejrkompensering på anlægget for at kunne leve op til gældene lovkrav. 

Udgiften andrager ca. 10.000, og jeg syntes det er lidt overkill, og vil gerne slippe for det. 

Huset er en 2-plans villa fra 1975 med fjernvarme, og et 2-strenget anlæg. 

Ifb. med moderniseringen er der totalt lagt 400mm på loftet, samt alle vinduer og døre er udskiftet til 3-lags træ/alu. Der er 75mm i væggen, så klimaskallen er optimal, set bort fra gulvet. Der er en nyere termix one gennemstrømsvandvarmer. 

Varmeudgiften var ca. 10.000 inden jeg renoverede, og forventer et forbrug på ca. 6-7.000 efter renoveringen. 

Men jeg kan ikke finde nogen lov som henviser til at det er et krav med vejrkompensering, kun enkelte debatter hvor man diskutere om man kan droppe det, hvis det ikke er rentabelt, som jeg mener det er i mit tilfælde. 

Kan i gøre mig klogere?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bygningsreglement 7.4.1 stk1 - gælder dog kun hvis det er rentabelt, i bilag 6 er angivet de arbejder der som hovedregel er rentable - og ordet vejrkompensering findes ikke her.

Så jeg synes du skal bede din smed fremvise dokumentation for at de ekstra 10000 vil kunne spare sig selv hjem inden for rammerne af en rentabilitetsberegning inden du accepterer hans "tilbud".

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Husk lige at se på 7.4.1 stk.2 også.. Den modsvarer rentabalitet en del.

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis