Reparere lakeret gulve

Hej alle gæve GDS'er.

Vi fik for ca. 1½ år siden lakeret vores gulve på 1. sal. Sidenhen har vi fjernet nogle skabe, hvor man så kan se den gamle lak:

Kan vi selv nedslibe den gamle lak og selv påføre ny lak i det specifikke område, eller er vi nød til at få en gulvmand ud endnu engang, for at slibe hele 1. sal, da man ellers kan se en nuanceforskell?

En del af vores skildevægge er bygget ovenpå gulvet, så gulvet er ikke lige til at udskifte. Derfor er jeg lidt nervøs for at slibe for meget på gulvet, da man jo ikke kan slibe et gulv uendeligt mange gange :-)

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville starte med at købe noget brun sæbe af den tykke slags og så vil jeg få fat på nogle affaldssække. Tag et stykke af gangen og klister brun sæbe på lakken og læg så sækkene over og lav det så lufttæt som muligt.
Lad det ligge et døgns tid sådan der og gerne længere. Afhængig af hvor mange lag lak der er smurt på skulle det gerne begynde at løsne sig. Brug en spartel eller evt købe en skraber til at fjerne maling/lak med som kan fåes i diverse byggemarkeder. Er der stadigvæk meget lak så gentag den brune sæbe. Til sidst sliber du .
Du vil ikke skulle slibe alt for meget af gulvet ved denne metode.
Har selv gjort det ved en gammel trappe der havde sindsygt mange lag lak, men det lykkedes så længe der ikke kommer luft til så den brune sæbe rigtigt kan få fat
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også