Trailer nedvejning

I forbindelse med køb af bil, med anhængertræk, må det være på tide at få anskaffet sig en trailer. 

Bilen giver dog lidt begrænsninger, maks 575 kg uden bremser, og max 1100 kg med bremser.

Jeg forstillede mig at købe en trailer der hedder "max 750 kg", og så få den vejet ned til 575 kg. Så må jeg stadig køre med 300 kg på traileren når egenvægten er 275 kg. Det giver mig også muligheden for at få opvejet traileren senere, hvis en anden bil skulle give den anledning.

Er det trailerforhandleren der kan nedveje ? eller skal man på skat kontorer ?

Alternativet er at købe en stor trailer med bremse og få den vejet ned til 1100 kg. De er dog noget dyrere med bremser.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

I forbindelse med køb af bil, med anhængertræk, må... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
nej det bliver svært at gøre billigere. Men desværre kan der heller ikke ligge en standard plade i bunden, siderne kan ikke lægges ned, og som jeg kunne se er der heller ikke surringskroge i bunden af traileren.
Alt sammen mine "krav", den skal være fremtidssikrer, så jeg ikke skal købe ny om 2-3 eller 4 år igen.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Nej det kan jeg godt se, men alle trailere kan vist nok nedvejes(hvis de altså vejer mindre end den vægt de skal nedvejes til) Så det er jo bare at finde den rigtige og tale med forhandleren.
Du kan starte med at kigge her, de har et stort udvalg.
http://www.trailergaardengantrup.dk/erhvervs_trailere_750_kg_total-c-128.html?bgsid=nlqqdf61mruka5ii23a4nf1jh0
En trailer behøver ikke koste kassen.

Personligt gav jeg 7500,- for min brenderup 1205 S nedvejet til 500 kg og købt som ny. Eneste minus på den ift den du eftersøger er indvendig bredde der er 116 cm imod en plades 122 men kan lade sig gøre hvis den ligger lidt på skrå. Største plus er det store udstyrsniveau til netop denne trailer. Min blev leveret med hardtop med lås på. Super hvis jeg har værktøj i og holder i byen eller lign. Også når affald skal til lossepladsen.
Den er forsynet med 6 indvendige suringsøjer, 13 polet anhænger stik så den er fremtidssikret, og så har jeg på trækket foran købt en værktøjskasse jeg har monteret på den og sat en lås på, så jeg har alt surringsgrej plus lidt all around værktøj i her. Virkelig en lille dejlig detalje.
Valget faldt på en Selandia trailer, indregistreret som 750 kg trailer, med den begrundelse, hvis en 500 kg trailer bliver overlæsset koster det mere end registeringsafgiften på 750 kg trailer. Den har de ønskede mål, samt mulighed for at åbne begge ender og tippe.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hej.

Har lige set at et lokalt IT-firma har udgivet en hjemmeside, der i samarbejde med trafikstyrelsen og politiet holder styr på alt dette.

Siden hedder: Hænger.dk

mvh


 varmetossen

Hej Klaus.

Og den virker... eneste problem for kommende trailer-ejere er at den nye trailer man har tænkt sig at købe ikke er indregistreret, og det kræves på denne side. Men ellers giver den et klart svar :-)



 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis