Farmorduge & rejsesokker

Hvad er nu det?

Jo, det er nogle indforståede betegnelser, jeg vil dele med dem som gide læse dette, og måske vil i kommer med jeres bud på tilsvarende.

FARMORDUGE: Min gamle farmor, som ikke er mere, lavde nogle "kartoffeltryks duge" i terapien. Der er ikke specielt kønne, og de vækker på ingen måde minder om hende. Jeg har fået en hel stak af dem, og dem bruger jeg efterhånde som "engangs-duge", dels i haven, dels på ferie-rejser. Brug-og-smid-væk.

REJSESOKKER: En kollega rejser ofte til eksotiske (og primitive) steder. Her tager hun fx. "umage par sokker med", evt. sokker måske med et lille hul i. Når dagen er gået, og hun går i seng, så smider hun sokkerne ud - i stedet for at slæbe dem med hjem til vask osv.

REJSEHÅNDKLÆDER: Som ovenfor. Gamle håndklæder, som evt. bruges på stranden (det er ikke alle steder man må tage hotellets håndklæder med på stranden).Tages ikke med hjem til DK igen, man har jo som regler købt noget andet som fylder i kufferten.

Træd ikke på mine ledninger :o)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hi hi, det med rejse sokker har jeg udviddet til at gælde underhylere, og t-shirts. 

For et par år siden blev vi stoppet i tolden på vej hjem, og jeg tror at den flinke tolder tænkte sit da kufferten ikke indeholdt andet end bukser, skjorter og sko  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis