Tørretumbler med varmepumpe

Skal til at købe ny vaskemaskine og tørretumbler. Hold da op der er meget at vælge imellem og meget stor prisforskel. Skal man blot vælge en maskine man kan lide fra den billige ende af prisskalaen og så udskifte når den står af?

Hvilke erfaring har du med en tørretumbler med varmepumpe?

Varmepumper til rumopvarmning og ligeledes aircon'en i bilen kræver eftersyn for at fungere optimalt. bl.a. fordi der undslipper kølemiddel, som skal efterfyldes. Ved du om noget lignende gør sig gældende for en tørretumbler med varmepumpe?


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en tørretumbler med varmepumpe, den fungere perfekt det er en AEG
Det er kun tumblere med varmepumpe der er energirigtige...

 

 

så har de jo også den fordel, at de ikke kræver aftræk, de skal så tilsluttes afløb, men står den sammen med vaslemaskinen er det jo ikke noget problem.

Jeg har en gorenje med varmepumpe, hvilket er en af dem fra den billige ende.
Der fungerer fugt-sensoren af rumpen til, så jeg bliver nødt til at bruge tidtagning til formålet i stedet for, hvilket hurtigt bliver forvirrende, hvis ikke man har nogenlunde samme fyldning hver gang.
Nu har jeg en stor familie (6'te barn på vej), så vasker og tumbler meget (hænge tørring tager for lang tid når man skal vaske så meget, og bor til leje), og den ting jeg fortrydder aller mest, er at jeg ikke fik en med fugt-sensor, frem for en af dem med temperatur sensor som "tørheds måler".

Hvilke konkrete modeller der har denne funktion, skal jeg lade være usagt, men igen, så er der jo forskel på en familie der bruger tumbleren 1-4 gange om året, vs. en familie som min der bruger den 1-4 gange dagligt, så det vil jeg anbefale dig at tage med ind i kalkulationen, når du kigger på pris, kvali og funktioner.

 

Vores AEG fungere fugtstyrengen perfekt, uanset om det er lille eller stor mængder tøj der skal tørres.

Det er en TN95871 den er nogle år gammel, og kostede omkring 5000,-kr
Skrevet af je__ns på 17-07-2015 09:39
Vores AEG fungere fugtstyrengen perfekt, uanset om det er lille eller stor mængder tøj der skal tørres.

Det er en TN95871 den er nogle år gammel, og kostede omkring 5000,-kr

 

Ved du, hvor man kan købe TN95871 for ny? Synes jeg har søgt på Google, men uden held...

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis