Hvilken vinduesproducent i træalu til nyt hus?

Jeg skal vælge vinduesproducent til vores nye hus, og synes godt nok det er svært at vurdere hvem vi skal købe vores træalu vinduer ved. Vi har været ude og se en del typehuse, og her har jeg naturligvis testet vinduerne, hvor jeg har følgende erfaringer:

Vinduesproducenter jeg har valgt fra
Velfac 200: Virkede lidt tunge at åbne og lukke, og så bryder jeg mig ikke om denne artikel: http://ing.dk/artikel/minister-drop...fri-173986

Rationel AURAPLUS: Håndtagene på vinduer sad lidt løst, og anmeldelserne her er dårlige: https://dk.trustpilot.com/review/www.rationel.dk

Vinduesproducenter som bare virkede uden bøvl
Idealcombi Futura+
Kastrup

Vinduesproducenter, som jeg ikke har prøvet (endnu)
KPK
Outline
PT Vinduer
Primo Vinduer
Protec

Hvem ville I vælge hvis i byggede helt nyt hus og hvorfor?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det er et nyt hus uden ventilationsanlæg ville jeg nok vælge ventileret vinduer, Her tages frisk luft ind imellem glaslaget som opvarmes der. her bliver indeluften udskiftet hele tiden.

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Vi får naturligvis et ventilationsanlæg i vores nye hus, så ventileret vinduer er ikke nødvendigt.

Jeg har også hørt mange andre sige at KPK er value for money, så det bør jeg nok kigge nærmere på.
Rationel har min anbefaling her fra. Købte 19 stk. vinduer og 3 døre for 3 mdr siden, og der har ikke været en finger at sætte på noget, udover de havde produceret nogen afdækningslister forkert, men det kom fra en underleverandør og blev asap produceret på ny uden problemer.

Trustpilot skal man tage med et gran salt. Rationel har den største markedsandel shjv, og så er det klart de har flest klager. I mit erhverv har vi fravalgt at give trustpilot opmærksomhed, da der ingen kvalitetssikring er. I praksis kan enhver gå ind og skrive lort om et firma fra en fiktiv profil.
En ting som jeg syntes er vigtigt, er at se på bredden af rammerne og vindueskanterne, nogle fabrikater er meget brede, og lukker derfor ikke så meget lys ind.
Man kan sige meget for og imod Velfac 200, men de har smalle rammer og derfor meget større vinduesareal og lukker derfor meget mere lys ind i huset.
Jeg har selv i et kontor i min garage som blev monteret nogle Rationel vinduer, og her blev jeg opmærksom på at de lukkede meget mindre lys ind i kontoret, fordi at vinduesrammenen er meget bred.
Så derfor er jeg meget opmærksom på vinduesrammens bredde.
Når man køber et vindue så drejer det sig vel om at få så meget lys ind i et rum som muligt.
Annonce
hej der hvor jeg handler kunne jeg vælge mellem rationel og outline. prisen var den sammen men jeg valgte outline. så går pengene i det mindste til danske lønninger. hvem der har den bedste kvalitet kan jeg ikke sige noget om.
Jeg har lige købt 2 træ partier til mig selv, kan være prisen på alu-træ er mindre, men prisforskellen er stor nok syntes jeg.... valget var KPK men alligevel blev der i firmaet tjekket pris hos Rationel, fordi deres "rabat" aftale hos Rationel burde gøre de var biligst.

Her var KPK 100,- billigere end Rationel, og 1000,- billigere pr. parti end Outline

Både hos KPK og Outline ville jeg være sikker på dansk kvalitet, men utroligt prisforskel mellem Outline og KPK syntes jeg, også ville Rationel koste 100,- mere pr. parti, med ringere kvalitet og ringere levering.

Som jeg har skrevet herinde i mange år, så kan ingen levere samme kvalitet til samme pris, som KPK har forsynet håndværkere med i mange år, Outline er også kvalitet ingen tvivl om det, men syntes priserne er steget noget, efter de sælges gennem trælasterne, med kort leveringsgaranti.

Leveringstiden har KPK var kun 3½ uge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis