Hvordan fjerner man maling fra køkkenlåger

Jeg har fulgt med i forskellige indlæg herinde omkring hvordan jeg nemmest får fjernet malingen fra min køkkenlåger.

MIt køkken er et rammekøkken fra 30´erne.

Min metode:

Fremgangsmåden med at få fjernet malingen fra rammen var et skarpt stemmejern. På den måde kunne jeg fjerne de første 6-7 lag maling, næsten ubesværet. Resten fik jeg fjernet med sandpapir korn 40 og en multisliber.

Men lågerne har vist sig at være en stor udfordring...de første 6-7 lag maling kunne næsten fjernes med stemmejernet.

Men nu sidder der en gul tyk pasta tilbage som ligner en slags grunder. Næsten umuligt at slibe væk med sandpapir. 

Nu er 4 låger så smurt ind i et tykt lag brun sæbe på begge sider (af den faste slags) og herefter har jeg pakket dem ind i vita wrap.

Resultatet vil vise sig i aften når det har siddet i 24 timer.


Køkkensnedkeren
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og hvad var resultat så?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Varmepistol eller Nitromors og spartel evt. stiv børste, hvis der er udskæringer el. lign.
Status på mit projekt med afsyring af mine køkkenlåger:
En varmepistol kunne sagtens have været en bedre løsning end et stemmejern til at fjerne de øverste lag maling.

Løsningen med brun sæbe og vita wrap til at fjerne den gule pasta - det virkede!
Jeg lod sæben sidde I 2 døgn, og da jeg fjernede filmen, var sæben og den opløste gule pasta lige til at skrabe af med en spartel.

Køkkensnedkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også