Isoleringsevne forskel på Lecablokke vs Gasbeton Massivblokke

Hej,

Jeg skal til at bygge en opvarmet garage (16-18grader) og er ikke besluttet om det skal være lecablokke eller gasbetong massiv blokke jeg skal lave væggene af. Jeg har fundet ud af at Ytong Massivblokke har en lambdaværdi på 0,083 mens jeg kan kun finde hos Weber at en Leca blok har 0,16 hvilket lyder til at være en meget stor forskel, jeg troede (weber har også fortalt mig) at isoleringsevnen var næsten det sammen men ikke ud fra disse tal. Ummidelbart troede jeg jeg kunne finde tal på som var forskelligt fra tykkelse. Skal lige sige at jeg kigger på 24 × 20 × 60 (Gasbeton) og 23 x 19 x 49 (Leca) dvs tykkelsen er den samme næsten.

Nogen der kender hvor sandheden ligger ? Er gasbeton dobbel så gode i isolering som jeg får tallene til ?

Prisen er dobbel op for gasbeton i forhold til leca så det er for mig vigtigt at beslutte om det er den ene eller den anden materiale jeg skal bruge.

/donnib


 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
gasbeton har helt sikker en betydelig beder isoleringsevne.
Det eneste men, er det er tilbøjelig til at transporter fugt, for derved at give grobund for svamp og dårlig luft, måske lidt sat på spidsen.
Leca tror jeg, er at fortrække, der for du ikke nogen fugt problem, med hensyn til isolering og frostfri, vil jeg etablere en varme kilde, så kan du selv regulere ved behov.

100% klamp

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis