helt ny Nilfisk 140.2 Højttrykssrenser slukker flere gange?

Købte for et stykke tid siden en helt ny Nilfisk renser. Da vi skulle male hus ville jeg bruge den til at rense murværket først. Efter jeg havde kørt med den i max 5 min stoppede den bare og jeg kunne ikke få den igang. Efter ca 2 timer prøvede jeg igen og så kunne jeg køre igen, dog kun i kort tid hvor den så stoppede igen.

Jeg havde købt den i Bauhaus og tog den med der ud. Fik den så ombyttet til en helt ny.

Den brugte jeg for første gang i dag.

Satte vand til og strøm og den startede op og jeg trykkede på håndtaget og det virkede ok, indtil jeg stoppede og ville starte igen. Der ville den ikke starte igen. Jeg prøvede andre strømstik uden det hjalp og forkortede vandslangen med en på en meter for at tjekke om det var trykket på vandet der kunne være skyld i det. Hjalp dog heller ikke. Brokkede mig i ca 10 min og prøvede igen og den kørte igen indtil jeg igen sllap håndtaget og ville prøve igen??

Så ventede jeg igen 10-15 min og virkede den igen og så har jeg renset det jeg skulle idag uden problemer?

Jeg kan intet læse i vejledningen eller her på nettet ??

Nogen ideer om det er normalt eller hvad der lige sker her?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bruger du forlængerledning?
Det gjorde jeg først og tjekkede termosikringen i kabeltromlen. skiftede dog og satte stikket direkte i og nu er jeg faktisk i tvivl om det har afhjulpet det??
Hvis det kan være tilfældet så forklar mig det lige så jeg kan forstå det?
og hvad gør man hvis man er længere væk end de 5 meter ledning der er med
Så skal du op i en 1,5mm2 forlængerledning, og den må ikke være rullet op, så det hele skal rulles ud.

Det der sker at spændingsfaldet bliver for stort, men om det er problemet ved jeg ikke, ved bare nogle rensere har det svært med forlængerledninger.
Alt var rullet ud men det var vist godt nok en 1 mm2 40 meter så måske derfor. troede ikke de var så følsomme men tror du har ret. Vil prøve med en 10 meter forlængerledning næste gang for at se om det kan være der problemet er. Kan det være fordi den er så kraftig 140 bar at den skal bruge mere stabil strøm

For og tjekke det ikke er manglende spænding der er skyld i problemerne sætter du bare renserens ledning direkte i det stik der er nærmest måleren.  

Spændingen er forhåbentelig stabil ind til din måler ?

Hvis der er et for stort spændingsfald hen til renseren, har de det typisk med og ikke ville starte igen efter at have været i hold.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
da jeg brugte den til sidst var forlængerledningen koblet fra og den var koblet til en udvendig stikkontakt. Der fungerede den resten af tiden, så den må være det spændingsfald der er i kabeltromlen der har været skyld i det
Så er jeg da blevet så meget klogere.
Det må vel hjælpe at bruge en større kvadrat forlængerledning så?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også