Muligt at fræse/slibe et par cm af betongulv?

Hej

Jeg har et badeværelsesgulv i kælderen i beton som er malet.

Jeg vil gerne have lagt 6mm vådrumsplader (http://www.jackon.dk/produkter/jack...umsplader), der på noget el-gulvvarme, og til sidst nogle klinker. Gulvet er bare ret højt i forvejen, så jeg ville høre om der er en metode hvormed jeg kan fjerne 1-3 cm af betonlaget, inden jeg går i gang? - Måske en facadefræser eller lignende hvor man jo kan justere dybden, så jeg ikke får et alt for ujævnt resultat (vil gerne beholde det nuværende fald nogenlunde) ?

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved godt, det ikke svarer på dit spørgsmål, men hvorfor vil du ligge plader på gulvet, når det er beton? Hvorfor ikke bare gulvvarmen direkte på betonen?
Dels for at isolere en smule, så der ikke går for meget varme spildt i betonnen - og dels fordi at vådrumspladerne har indbygget vådrumsmembran, og da jeg også skal bruge dem til væggene, kan jeg ved at bruge dem på gulvet også, sikre at der er en indtakt membran i hele badeværelset
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Har du regnet på, om 6 mm ikke isolerer så lidt, at udgiften til pladerne er større end besparelsen på varmen?

Der skal vådrumsmembran oven på pladerne jf. monteringsvejledningen: "gulvet skal i hele sin udstrækning forsynes med en MK-godkendt vådrumsmembran påført i overensstemmelse med anvisningerne fra leverandøren af membranen"

Det var jeg ikke opmærksom på. Men du har måske ret i, at hvis jeg alligevel skal lave membran, plader eller ej - så er det ikke sikkert at der er nogen grund til at bruge dem, da isoleringen alene nok ikke er argument nok.

Ikke destomindre vil jeg stadig gerne høre fra nogen, med input til mit spørgsmål om, hvor vidt det er muligt at fjerne et par cm. fra højden på gulvet?
det skal hugges op. 3 cm er ca slidlaget.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Der er bare det i det - at det nuværende badeværelsesgulv i forvejen er ca. 3 cm højere, end det øvrige betongulv i kælderen. Så jeg håbede jo lidt at det betød, at man sagtens kunne fjerne 3 cm. Jeg skal dog ikke kunne sige om det skyldes faldet på gulvet, at det er højere nogle steder - men måske omkring afløbet.

Du skal nok regne med det bliver rimelig dyrt i varme at have gulvvarme i et uisoleret kældergulv. Det rigtige var jo nok at hugge det hele op og ligge 150mm ned.

Skal du have en bruseniche? Du kunne jo evt. nøjes med at lave fald i den, hugge slidlaget af og så lave det hele i wediplader hvor du har isoleringen indbygget i.

Du har ret i at den rigtige løsning er at hugge det hele op, men umiddelbart er det et større projekt end jeg lige kan overskue. Kompromiset er at lave el-gulvvarme, og så nøjes jeg med at tænde det når badeværelset skal bruges, da der jo er alm. badeværelse i stueetagen.

Mener du at hugge slidlaget af hele gulvet, og så lave det i wediplader?
ja.. jeg har ikke erfaring med wedi plader, men jeg tænker det måske var en mulighed fordi du så har isoleringen indbygget i pladerne.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også