Muligt at fræse/slibe et par cm af betongulv?

Hej

Jeg har et badeværelsesgulv i kælderen i beton som er malet.

Jeg vil gerne have lagt 6mm vådrumsplader (http://www.jackon.dk/produkter/jack...umsplader), der på noget el-gulvvarme, og til sidst nogle klinker. Gulvet er bare ret højt i forvejen, så jeg ville høre om der er en metode hvormed jeg kan fjerne 1-3 cm af betonlaget, inden jeg går i gang? - Måske en facadefræser eller lignende hvor man jo kan justere dybden, så jeg ikke får et alt for ujævnt resultat (vil gerne beholde det nuværende fald nogenlunde) ?

Hej Jeg har et badeværelsesgulv i kælderen i... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men det var vel egentlig det jeg foreslog oprindeligt - at fjerne nogle cm (slidlag) og ligge isoleringsplader?
Jamen det var heller ikke min tanke - jeg ville fjerne nogle cm af hele gulvet - ligge wediplader (eller faktisk Jackon plader, som ser ud til at være det samme - men er væsentlig billigere) og så gulvvarme og fliser ovenpå.
ok, så giver det mening. Jeg troede du mente EPS / polystyren.

Men jeg tror du skal hugge så meget af som muligt og så tage deres 30mm (eller mere hvis du får plads) plader. Det gør ikke så meget at det i faldet bliver mindre, men du kan jo lave resten af gulvet næsten plant bortset fra brusenichen.
Ok - men hvordan er det med slidlag ... er der et lag som jeg kan hakke op med en borhammer, og så noget hårdere nedenunder, som jeg ikke risikere at beskadige? ...
Annonce
Jeg håber at det er okay at jeg spørger lidt meget - det er en stor hjælp, da jeg er lidt på bar bund

Det nuværende gulv har fald mod midten, hvor der sidder et afløb. Jeg ville så vidt muligt gerne undgå at flytte det afløb, så er det rigtigt forstået, at hvis jeg banker slidlaget op, så ødelægger jeg også det nuværende fald? - Og hvis det er sådan, ville man så alligevel skulle lave et nyt slidlag, hvilket gør det ligegyldigt at hakke det nuværende op?
Slidlaget er støbt oven på betondækket. Det er finere med mindre sten (grus og cement) og faldet er typisk lavet der.

Grunden til at jeg foreslår dig at hugge det op er for at finde noget plads i højden. Du kan godt hugge det op uden betonen nedenunder (som er armeret) kommer med. Det burde være rimelig nemt når du lige får hul på det.

Hvis det skal være helt rigtigt, mener jeg stadigvæk ikke man må installere gulvvarme i kælder uden at isolere først
Ok - men hvis man kan leve med at det ikke er den helt rigtige løsning - og set i lyset af at gulvvarmen kun skal være tændt 8-10 timer om ugen .. er jeg så ikke bedst hjulpet ved blot at lave gulvvarme og fliser ovenpå det nuværende slidlag - da jeg gerne vil beholde det nuværende fald?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også